• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Algot 30 juli
    förlovadflicka skrev 2011-02-11 19:57:29 följande:
    Tycker också det är jättebra med tradera, har köpt diormascara där bla :) Vad är det för ögonkräm och vad gör den? En liten länk kanske? :) 
    Jag köpte Cliniqe´s ögoncreme från serien "repair wear" . Tycker det ska bli intressant att se om den minskar linjerna något kring ögonen och ljusar upp en aning kanske. Jag är bara 31 år gammal så inte jag några ålderrynkor direkt men jag är mörk under ögonen och har mer linjer än vad jag skulle önska.  Så här står det om den:

PRODUKTINFORMATION

"Kraftfull ögonkräm som förebygger åldrande och fokuserar hudens energi på att reparera. Riktar in sig på linjer runt ögonen och rynkor. Fyller på med antioxidanter. Stärker känslig hud och ger en ljus, ungdomlig och fräsch look. Oftalmologiskt testad. För alla hudtyper. Patentsökt i USA och internationellt."

Jag betalade 103 kr för 5 ml. På Kicks kostar 15 ml 425 kr vilket blir ca 141 kr för 5 ml. Men fördelen är ju att jag inte behöver köpa den stora burken om jag inte tycker om den.  Den är superdryg dessutom!
  • Sebastiána

Testade Bauty flash balm och märkte en mikroskopisk skillnad. Vet inte om den lilla skillnaden är värt priset...

• förlovadflicka
    Algot 30 juli skrev 2011-02-13 19:26:56 följande:
    Jag köpte Cliniqe´s ögoncreme från serien "repair wear" . Tycker det ska bli intressant att se om den minskar linjerna något kring ögonen och ljusar upp en aning kanske. Jag är bara 31 år gammal så inte jag några ålderrynkor direkt men jag är mörk under ögonen och har mer linjer än vad jag skulle önska.  Så här står det om den:

PRODUKTINFORMATION

"Kraftfull ögonkräm som förebygger åldrande och fokuserar hudens energi på att reparera. Riktar in sig på linjer runt ögonen och rynkor. Fyller på med antioxidanter. Stärker känslig hud och ger en ljus, ungdomlig och fräsch look. Oftalmologiskt testad. För alla hudtyper. Patentsökt i USA och internationellt."

Jag betalade 103 kr för 5 ml. På Kicks kostar 15 ml 425 kr vilket blir ca 141 kr för 5 ml. Men fördelen är ju att jag inte behöver köpa den stora burken om jag inte tycker om den.  Den är superdryg dessutom!
    Ok, är nog inget för mig, är snart 19 så känner inte riktigt att jag vill använda rynkprodukter än, haha ;P
  • Algot 30 juli
    förlovadflicka skrev 2011-02-13 20:00:07 följande:
    Ok, är nog inget för mig, är snart 19 så känner inte riktigt att jag vill använda rynkprodukter än, haha ;P
    Hahaha, nej!
    Då får du gott vänta ett par år till!
    Den som ändå hade en 19-årings hy! Njut av det du
  • förlovadflicka
    Algot 30 juli skrev 2011-02-13 20:11:13 följande:
    Hahaha, nej!
    Då får du gott vänta ett par år till!
    Den som ändå hade en 19-årings hy! Njut av det du
    Ja, det är rätt gött faktiskt, har inga finnar eller så heller så det är bra :)
  • shakynose

Jag har känslig hud, reagerar med sveda, klåda och i värsta fal utslag på ganska många produkter. Jag har nu testat lumenes ansiktsprimer, och tyvärr så svider det. :( Någon som har samma hudtyp som kan tipsa om en mild primer?

Lumenes ögonprimer funkar ur allergisynpunkt, men däremot så gör den inget för mina ögonskuggor... Funkar dock bra som läpprimer, och man får jättefina "nude-läppar" om man tar den under ett lätt färgat gloss.

Som ögonprimer har jag alltid använt urban decay, men det blir svårare och svårare att få tag på den. Skulle vara kul om det fanns något bra som man bara kunde gå till affären och köpa. Har MAC eller MUS någon som är likvärdig?

Angående skimmer: En liten dutt highlighter under ögonbrynet gör inte att man ser flottig ut. Dra inte ut det för långt åt sidan bara, utan nöj dig med att bara applicera lite under den högsta punkten på ögonbrynet för att få det där lyftet! Men annars så stämmer det att man ska undvika för mkt skimmer vid fotgraferingen.

• Sebastiána

Någon som provat Estée Lauders Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher? Jag har en väldigt blandad hy med torra områden, feta områden, ojämn färg, rodnader på en del ställen och så. Den kanske skulle funka för mig. Och i så fall... ska jag ha den innan eller efter min dagcreme? Ska jag ha primer också eller har jag den istället för primer? Funkar den bätre än Bauty Flash balm från Clarins?

• förlovadflicka
    Sebastiána skrev 2011-02-14 08:02:30 följande:
    Någon som provat Estée Lauders Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher? Jag har en väldigt blandad hy med torra områden, feta områden, ojämn färg, rodnader på en del ställen och så. Den kanske skulle funka för mig. Och i så fall... ska jag ha den innan eller efter min dagcreme? Ska jag ha primer också eller har jag den istället för primer? Funkar den bätre än Bauty Flash balm från Clarins?
    Har bara provat pore minimizer från clinique, såg inget resultat alls...
  • Zelmah
    ClaraH skrev 2011-02-09 21:01:01 följande:
    Jag funderar på att hat matta skuggor på själva fotograferingen och så kan man lägga över lite mer skimmer/glitter vid vidseln. Jag vill ha den skuggar som är mitt på ögonlocket lite skimrande.
    bra idé :)
    förlovadflicka skrev 2011-02-10 12:58:56 följande:
    Mejlade min fotograf, hon sa att jag skulle provsminka mig till vårt möte inför bröllopet, så tar hon med kameran och provar om det blir bra bilder! Kanske är bra för alla som sminkar sig själva så man vet lite hur det kommer att bli :) 
    Det är ju oxå smart :)
    Själv har jag ganska tur med min fotograf då hon ogillar att använda sig av blixt o hellre jobbar med det naturliga ljuset så då är det bara solreflektioner jag behöver oroa mig för. Får hoppas att det inte är allt för stark sol :) Men som några säger, lite lite skimmer just under ögonbrynet funkar nog bra, bara man inte vräker på o den är extremt ljusreflekterande så är det nog lugnt, basen ju ändå viktigast att inte den skimmrar o blänker.

Förresten nån som har tips om en snäll men bra mascara??? Alla jag använd hittills svider så, därför använder jag sällan mascara och det hade vart skönt att hitta en mascara som inte göra att jag blir irriterad o trött i ögonen på denna dag, den ska ju sitta på länge... använde lancômes definicils för några år sen men minns inte riktigt hur den var på.. kanske får prova den igen... nån som vet nån nätshop som säljer billigare än butik?

Jo, angående Tradera-smink så läste jag att det finns väldigt mkt kopior från asien som säljs som t ex MAC osv fast det inte är det... Läste en makeupartists blogg där hon skrev om just detta att det görs billigt fejk som säljs på Tradera, så det är alltså inte säkert att det man beställer där har samma egenskaper som originalen. Men om det t ex är en enskild säljare som säljer nån enstaka grej så lär det ju vara äkta vara. Detta gäller främst de företag som säljer kvantitativt på Tradera. Kan vara bra att känna till så att man kollar lite extra när man handlar. Har även sett fejkade MUS o MAC- penselset o sånt som inte är äkta, bara att jämföra med originalpenslarna så ser man att det inte är samma modeller... Bara en lite brasklapp sådär...

Men om nån vet bra mascara så mottages gärna tips, vill att den ska ge lite förlängning o fyllighet men vara snäll mot ögat :) Kanebo Sensai 38, är den snäll mot ögat???? Såg ett ställe som hade erbjudande på den nu...
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-02-14 11:18:42 följande:
    bra idé :)
    förlovadflicka skrev 2011-02-10 12:58:56 följande:
    Mejlade min fotograf, hon sa att jag skulle provsminka mig till vårt möte inför bröllopet, så tar hon med kameran och provar om det blir bra bilder! Kanske är bra för alla som sminkar sig själva så man vet lite hur det kommer att bli :) 
    Det är ju oxå smart :)
    Själv har jag ganska tur med min fotograf då hon ogillar att använda sig av blixt o hellre jobbar med det naturliga ljuset så då är det bara solreflektioner jag behöver oroa mig för. Får hoppas att det inte är allt för stark sol :) Men som några säger, lite lite skimmer just under ögonbrynet funkar nog bra, bara man inte vräker på o den är extremt ljusreflekterande så är det nog lugnt, basen ju ändå viktigast att inte den skimmrar o blänker.

Förresten nån som har tips om en snäll men bra mascara??? Alla jag använd hittills svider så, därför använder jag sällan mascara och det hade vart skönt att hitta en mascara som inte göra att jag blir irriterad o trött i ögonen på denna dag, den ska ju sitta på länge... använde lancômes definicils för några år sen men minns inte riktigt hur den var på.. kanske får prova den igen... nån som vet nån nätshop som säljer billigare än butik?

Jo, angående Tradera-smink så läste jag att det finns väldigt mkt kopior från asien som säljs som t ex MAC osv fast det inte är det... Läste en makeupartists blogg där hon skrev om just detta att det görs billigt fejk som säljs på Tradera, så det är alltså inte säkert att det man beställer där har samma egenskaper som originalen. Men om det t ex är en enskild säljare som säljer nån enstaka grej så lär det ju vara äkta vara. Detta gäller främst de företag som säljer kvantitativt på Tradera. Kan vara bra att känna till så att man kollar lite extra när man handlar. Har även sett fejkade MUS o MAC- penselset o sånt som inte är äkta, bara att jämföra med originalpenslarna så ser man att det inte är samma modeller... Bara en lite brasklapp sådär...

Men om nån vet bra mascara så mottages gärna tips, vill att den ska ge lite förlängning o fyllighet men vara snäll mot ögat :) Kanebo Sensai 38, är den snäll mot ögat???? Såg ett ställe som hade erbjudande på den nu...
    Har tänkt det också, finns en massa "mac-ögonskuggor" på tradera som är skitbilliga, har inte vågat köpa... Diormascaran jag köpte är iaf bästa jag någonsin använt, helt fantastisk är den så jag tror den är äkta :) Men tyvärr är den inte vattenfast :( Kanebo har jag fått för mig är rätt skonsam men det kanske bara är som jag tänker mig, har inte provat den själv men funderar på den till bröllopet... :)
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!