ClaraH skrev 2011-02-09 21:01:01 följande:
Jag funderar på att hat matta skuggor på själva fotograferingen och så kan man lägga över lite mer skimmer/glitter vid vidseln. Jag vill ha den skuggar som är mitt på ögonlocket lite skimrande.
bra idé :)
förlovadflicka skrev 2011-02-10 12:58:56 följande:
Mejlade min fotograf, hon sa att jag skulle provsminka mig till vårt möte inför bröllopet, så tar hon med kameran och provar om det blir bra bilder! Kanske är bra för alla som sminkar sig själva så man vet lite hur det kommer att bli :)
Det är ju oxå smart :)
Själv har jag ganska tur med min fotograf då hon ogillar att använda sig av blixt o hellre jobbar med det naturliga ljuset så då är det bara solreflektioner jag behöver oroa mig för. Får hoppas att det inte är allt för stark sol :) Men som några säger, lite lite skimmer just under ögonbrynet funkar nog bra, bara man inte vräker på o den är extremt ljusreflekterande så är det nog lugnt, basen ju ändå viktigast att inte den skimmrar o blänker.
Förresten nån som har tips om en snäll men bra mascara??? Alla jag använd hittills svider så, därför använder jag sällan mascara och det hade vart skönt att hitta en mascara som inte göra att jag blir irriterad o trött i ögonen på denna dag, den ska ju sitta på länge... använde lancômes definicils för några år sen men minns inte riktigt hur den var på.. kanske får prova den igen... nån som vet nån nätshop som säljer billigare än butik?
Jo, angående Tradera-smink så läste jag att det finns väldigt mkt kopior från asien som säljs som t ex MAC osv fast det inte är det... Läste en makeupartists blogg där hon skrev om just detta att det görs billigt fejk som säljs på Tradera, så det är alltså inte säkert att det man beställer där har samma egenskaper som originalen. Men om det t ex är en enskild säljare som säljer nån enstaka grej så lär det ju vara äkta vara. Detta gäller främst de företag som säljer kvantitativt på Tradera. Kan vara bra att känna till så att man kollar lite extra när man handlar. Har även sett fejkade MUS o MAC- penselset o sånt som inte är äkta, bara att jämföra med originalpenslarna så ser man att det inte är samma modeller... Bara en lite brasklapp sådär...
Men om nån vet bra mascara så mottages gärna tips, vill att den ska ge lite förlängning o fyllighet men vara snäll mot ögat :) Kanebo Sensai 38, är den snäll mot ögat???? Såg ett ställe som hade erbjudande på den nu...