• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-31 22:37:59 följande:
    Jag beställde ett löst puder från e.l.f. till slut, så om någon vecka kan jag komma med en recension!
    Bra, hade också tänkt beställa det :P Beställde du något mer man kan vara nyfiken på? :) 
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-31 22:40:43 följande:
    Bra, hade också tänkt beställa det :P Beställde du något mer man kan vara nyfiken på? :) 
    Ögonprimer från mineralsortimentet och fix-spray. Sedan köpte jag rengöring till borstar och lite applikatorer.
  • Zelmah

har hört att MUS har ett jättebra transparent puder som fixerar och mattar ner. Har inte provat ännu men den ligger högst upp på listan över produkter som ska inhandlas o provas.
    Men det får bli inhandlat nästa månad, just nu är jag verkligen fattig student, utgifterna denna månaden var inte kul alls... så nu har jag 1300 att leva på resten av månaden o jag måste köpa busskort för 500 pikadoller oxå o skafferiet ekar tomt... buhu jag kommer ha skörbjugg lagom till brölloppet Flört.... jag som ville boka in en sminkning på MakeUp Store denna månaden Rynkar på näsan... jaja.. det får bli nästa månad istället...

Mina sminkfavoriter är nu för tillfället:
    mineralfoundation från i.d. bareMinerals
    läppstift från MUS
    läppenna "russian" från MUS
    mascara måste inhandlas ny den jag har nu är från MaxFactor tror jag o den svider alldeles för mkt. Gammal favorit: Defincils från Lancôme och Telescopic (den guldfärgade) från L´oreal.
    cremerouge BlushFocus från Lancôme, produceras tyvärr inte längre så jag måste hitta nytt... använder ett från MaryKay oxå, SantaFe Sun, men den har gått sönder tyvärr... tips mottages gärna!
    kajal från Lancôme
    ögonskuggor från Isadora
    Primer Smashbox photofinish

Behöver tips på eyeliner! Har en vattenfast från Isadora som är bra men! den fastnar i fransarna om man råkar komma åt dem och fransböjaren vill gärna fastna i den och den är för Glossy... applicatorn är annars jättebra o färgen glider på bra... kanske får testa den vanliga som inte är vattenfast...

Har någon provat mineralsminket från www.tikei.se ??? nyfiken på att testa det.. hade ju vart grymt om det är lika bra som id... så mkt billigare ju.. och ingen bismuth i heller...

och en sista, mineral veilen från id, är den bra? Gör den sitt jobb så att säga...?

• Zelmah

oj citatet försvann... det första stycket var riktat till denna frågan:

Sebastiána skrev 2011-03-31 22:28:51 följande:
    Letar också puder. Någon som klan tipsa om etyt superlätt puder som inte ger färg utan bara mattar ner och fixerar? Antar att löspuder är bäst, men det vet jag inte. Använder mest pressat puder i vanliga fall.
  • Sebastiána
    Zelmah skrev 2011-03-31 23:31:13 följande:
    har hört att MUS har ett jättebra transparent puder som fixerar och mattar ner. Har inte provat ännu men den ligger högst upp på listan över produkter som ska inhandlas o provas.
    Men det får bli inhandlat nästa månad, just nu är jag verkligen fattig student, utgifterna denna månaden var inte kul alls... så nu har jag 1300 att leva på resten av månaden o jag måste köpa busskort för 500 pikadoller oxå o skafferiet ekar tomt... buhu jag kommer ha skörbjugg lagom till brölloppet Flört.... jag som ville boka in en sminkning på MakeUp Store denna månaden Rynkar på näsan... jaja.. det får bli nästa månad istället...
    Been there, done that. Inte kul alls. Du får väl försöka över leva på vitkål och ärtsoppa. När jag pluggade hittade jag en kokbok på biblioteket om hur man kan laga mat billigt. Nästan alla recept innehöll vitkål och köttfärs... men olika kryddningar så det gick an
  • Miceme
    förlovadflicka skrev 2011-03-31 09:04:07 följande:
    Var det den nya lip tint eller vad den heter som du köpte? :) 
    Nejdet var den äldre modellen
    Jag använder bara steg ett då det är den färgen jag gillar, skumt attt det är en annan färg på tvåan kan jag tycka!
    Men det sitter sååå bra det syns ju tom på morgonen efter, även om det då är svagt. Och då har jag testat det under ett våffelkalas inklusive otaliga koppar kaffe. En regnpromenad och ofantligt massa pussar. Skrattande
  • Moon River

hej på er.

jag ska också sminka mig själv, är dessutom utbildad make up artist. har tidigare jobbat på make up store och gjort en hel del brudsminkningar genom åren.

zelmah - mineral veil från i.d är superbra! rekommenderas verkligen. annars är make up stores puder milk eller cream bra, men mineral veil är bättre.
    min favorit på eyeliner - fronten är make up stores cake eyeliner.

• Sound03

Perfekt du som har jobbat på make up store.
    Har jag fel eller har man möjlighet att för 500 kr bli sminkad och desutom få välja produkter för alla dom pengarna? 
    Hade varit perfekt för mig som sminkar mig ytterst sällan.  

• Zelmah
    Moon River skrev 2011-04-01 11:30:49 följande:
    hej på er.

jag ska också sminka mig själv, är dessutom utbildad make up artist. har tidigare jobbat på make up store och gjort en hel del brudsminkningar genom åren.

zelmah - mineral veil från i.d är superbra! rekommenderas verkligen. annars är make up stores puder milk eller cream bra, men mineral veil är bättre.
    min favorit på eyeliner - fronten är make up stores cake eyeliner.
    Tack! då kanske jag ska slå till på en veil till min foundation då. Ska spana in eyelinern från MUS med. Kanske köpa den när jag tar sminkningen där då... får se vilka produkter man ska välja.. ögonskugga kanske.. behöver en som sitter, fast man kanske skulle satsa på en ögonprimer från MUS... 500 SEK det är ju typ 2 produkter, 3 om man tar nåt litet.. är deras ansiktsprimer bra?
  • Zelmah
    Sebastiána skrev 2011-04-01 07:32:03 följande:
    Been there, done that. Inte kul alls. Du får väl försöka över leva på vitkål och ärtsoppa. När jag pluggade hittade jag en kokbok på biblioteket om hur man kan laga mat billigt. Nästan alla recept innehöll vitkål och köttfärs... men olika kryddningar så det gick an
    hehe.. ja man får ta till alla knep.. kål är ju billigt ja.. linssoppa har jag kört med ganska flitigt oxå. Det gäller att göra storkok hehe..

Nästa månad ska nog bli lindrigare så då får det bli lite sminkshopping. Men nu lutar det kanske mer åt i.d mineralveil istället för MUS-pudret. Jag har ju ändå i.d foundation så... Men som sagt MUS-pudret är ett tips iaf. Och det är krittvitt i dosan men såklart transparent på huden o fixerar o mattar ner...
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!