• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • förlovadflicka

LillieMae skrev 2010-12-08 09:39:09 följande:
    Jag vill gärna tipsa om ngt för läpparna och kinderna. Det heter cheek and lip stain (tror jag) och finns på Body shop. Kommer i en liten "flaska" som deras läppglans typ. Detta applicerar man på läpparna och låter torka, sen kan man ha genomskinligt läppglans/lypsyl uppepå. Det färgar inte av sig utan är som ett pigment o går in i huden. Detta går att använda på kinderna också men man får va försiktig så det inte blir en kant. Om man använder fingrarna när man gör det så kommer det ju att fastna där men det går bort med tvål o vatten. 

Oj, vad spännande! Finns den i olika färger? :)

• LillieMae
    förlovadflicka skrev 2010-12-08 09:55:25 följande:
      Oj, vad spännande! Finns den i olika färger? :)
    Jag tror bara den finns i en färg. Men den blir ju olika beroende på läpp och hudfärg.

Jag använder det rätt ofta o jag älskar det. Det ser så naturligt ut. Va väldigt skeptisk i början men nu har det varit min minikärlek i flera år och jag rekommenderar det varmt.  Särskilt om man vill slippa kladd :)

• förlovadflicka

LillieMae skrev 2010-12-08 12:04:58 följande:
    Jag tror bara den finns i en färg. Men den blir ju olika beroende på läpp och hudfärg. Jag använder det rätt ofta o jag älskar det. Det ser så naturligt ut. Va väldigt skeptisk i början men nu har det varit min minikärlek i flera år och jag rekommenderar det varmt.  Särskilt om man vill slippa kladd :)

Du har inga före-efter bilder? :)

• Nali

Så kanske funkar bättre. Sprungit runt med sminket idag med så jag vet hur det beter sig Går säkert att göra det lite bättre, ska köpa en primer också tänkte jag.

• LillieMae
    förlovadflicka skrev 2010-12-08 12:40:48 följande:

Du har inga före-efter bilder? :)

Jag ska se om jag kan fixa :)
  • Emelie 87

Jag har kollat runt en del, men absolut inte hittat något, i synnerhet rött läppstift, som inte färgar av sig. Så därför har jag slutat leta. Istället satsar vi på att ha våtservetter till hands när det blir avtryck på älsklings mun. Förvisso tycker jag det är charmigt med en man som har lite rött på munnen, men det kommer ju att tas bilder som ska vara ett minne för livet. Därav våtservetterna. :)

Det jag tänkte satsa på är:
    Opalblå ögonskugga, Blå kajal på utsidan av ögonfransarna. Svart kajal på insidan av ögonfransarna. Svart mascara.
    Mineralpuderfoundation.
    Rött läppstift och liiite lite lite läppglans med mörka korallfärger. Röd konturpenna. Highlighter.

Meningen är väl att jag ska se ut som en sjöjungfru. :) Det är en look jag har testat tidigare och som har visat sig vara en hit. Då har jag använt produkter från Yves Rocher, Face Stockholm och Make Up Store. Det kommer säkert att se ännu bättre ut om jag skämmer bort mig ordentligt med någonting dyrt.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • lule

Här är en till som inte litar på makeup artister ;). Kommer sminka mig själv, men också för att jag klarar av det och blir alltid mest nöjd när jag stått bakom penslarna. Har köpt mig en smashboxprimer och ska testa hur den går ihop med i.d smink nu, någon som testat?

Är på jakt efter en mascara som är vattenfast för tunna, typ scandinaviska fransar, någon som har tips?

www.franfrokentillfru.blogg.se

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!