• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Future Mrs S
    Nali skrev 2010-12-10 16:11:49 följande:
    Så kanske funkar bättre. Sprungit runt med sminket idag med så jag vet hur det beter sig Går säkert att göra det lite bättre, ska köpa en primer också tänkte jag.

Ser super bra ut!! :)
    Jag antar att du vill ha lite konstruktivkritik och skulle jag ge något tips så är det
    1: bryngel så brynen ligger på plats..
    2: kanske gå lite längre in med kajalen under ögat?

Tycker verkligen att det ser super ut!
    vad har du på läpparna om man får fråga? :) 
  • Future Mrs S

Jag hade smashbox primer förut men nu använder jag BARA clarins instant smooth primer den är helt fantastisk! :) Den jämnar liksom till hudtonen mer vilket är super för mig som förfrös kinderna lite när jag var liten och därför alltid har röda kinder som gör att det kan se ut som värsta foundationstrecket vi käken fast det inte är det.. :(

Sen har jag clarins fixeringsspray efter allt smink, jag lovar det sitter som berget! :)

• Future Mrs S
    Future Mrs S skrev 2011-01-03 22:16:58 följande:
    Jag hade smashbox primer förut men nu använder jag BARA clarins instant smooth primer den är helt fantastisk! :) Den jämnar liksom till hudtonen mer vilket är super för mig som förfrös kinderna lite när jag var liten och därför alltid har röda kinder som gör att det kan se ut som värsta foundationstrecket vi käken fast det inte är det.. :(

Sen har jag clarins fixeringsspray efter allt smink, jag lovar det sitter som berget! :)
    clarins fix' make-up heter sprayet.. :)
  • Future Mrs S

Nu letar jag efter en ny ny asiktslotion, jag har någon fr clinique nu men är inte helt nöjd, den är för fet liksom.. testade ett test jag fått fr jabu'she igår och den luktade play-do och idag hade jag två små finnar i pannan och en STOR finne på kinden, annars kan jag få någon mindre finns på hakan strax innan mensen men detta tålde jag inte.. :(

• förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2011-01-03 22:21:08 följande:
    Nu letar jag efter en ny ny asiktslotion, jag har någon fr clinique nu men är inte helt nöjd, den är för fet liksom.. testade ett test jag fått fr jabu'she igår och den luktade play-do och idag hade jag två små finnar i pannan och en STOR finne på kinden, annars kan jag få någon mindre finns på hakan strax innan mensen men detta tålde jag inte.. :(
    Har du provat the bodyshop? Jag har en dagcreme från dem med e-vitamin (rosa burk med svart lock) och den är verkligen jättebra, inte sådär fet, bara fukt :)
  • Future Mrs S
    förlovadflicka skrev 2011-01-03 22:28:14 följande:
    Har du provat the bodyshop? Jag har en dagcreme från dem med e-vitamin (rosa burk med svart lock) och den är verkligen jättebra, inte sådär fet, bara fukt :)
    nej den har jag inte testat.. finns det nattcreme till? 
    Jag avskyr det där när det känns fett och oljigt.. :( jag har nog typ blandhy och då känns det svårt att hitta något som passar riktigt bra.. sen skadar det ju inte om den luktar gott oxå.. :)
    Ska se om jag hittar den du menar på nätet.. tack för tipset! 
  • förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2011-01-03 22:52:07 följande:
    nej den har jag inte testat.. finns det nattcreme till? 
    Jag avskyr det där när det känns fett och oljigt.. :( jag har nog typ blandhy och då känns det svårt att hitta något som passar riktigt bra.. sen skadar det ju inte om den luktar gott oxå.. :)
    Ska se om jag hittar den du menar på nätet.. tack för tipset! 
    Ja, det är en hel serie :)
  • Elvismor

Jag har torr hud och fick ett test från Lumene, deras nya hudkräm med vitamin C plus. Jag tyckte först den kändes lite kladdig, men den går direkt in i huden och man får en jättefin lyster så den kan jag verkligen rekommendera. 

En fråga bara, använder ni en primer för hela ansiktet för att foundationen eller pudret ska fästa och en separat för ögonskuggan? Har aldrig använt det innan, men är sugen på att prova inför bröllopet. 

• Future Mrs S
    Elvismor skrev 2011-01-03 23:31:38 följande:
    Jag har torr hud och fick ett test från Lumene, deras nya hudkräm med vitamin C plus. Jag tyckte först den kändes lite kladdig, men den går direkt in i huden och man får en jättefin lyster så den kan jag verkligen rekommendera. 

En fråga bara, använder ni en primer för hela ansiktet för att foundationen eller pudret ska fästa och en separat för ögonskuggan? Har aldrig använt det innan, men är sugen på att prova inför bröllopet. 
    jag kör på en speciell på ögonlocken en fr just lumene och jag tycker att den är super bra! Man kan ha den på läpparna oxå men det funkar inte på mig nu iallafall när jag har torr fnasiga vinterläppar usch.. ;)
    Super billig är den oxå så det är mitt tips!

Till resten använder jag som sagt primer fr clarins och sedan deras fixeringsspray efter all makeup, det märket kostar lite mer men båda produkterna är väldigt dryga och bra.. :)

Åhh ännu ett bra tips alltså! Tack! Jag får samla på mig alla tips och sedan åka en vända och känna lite på dom.. :) 
  • förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2011-01-04 10:42:20 följande:
    jag kör på en speciell på ögonlocken en fr just lumene och jag tycker att den är super bra! Man kan ha den på läpparna oxå men det funkar inte på mig nu iallafall när jag har torr fnasiga vinterläppar usch.. ;)
    Super billig är den oxå så det är mitt tips!

Till resten använder jag som sagt primer fr clarins och sedan deras fixeringsspray efter all makeup, det märket kostar lite mer men båda produkterna är väldigt dryga och bra.. :)

Åhh ännu ett bra tips alltså! Tack! Jag får samla på mig alla tips och sedan åka en vända och känna lite på dom.. :) 
    Har den där rosa primern från lumene, tycker den är jättebra :) Fast har den mest för att få lyster på vissa punkter. Och jag använder bara foundation på näsan, runt ögonen och på hakan och det brukar sitta bara man fixerar med puder på eftermiddagen så känner inte ett behöv av att det ska sitta bättre :)
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!