• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Jag har nog aldrig varit på något sånt party... Eller jo sexleksaker party en gång. Och Mary kay, men det räknas knappt det var jag och mamma som var hemma hos min faster som säljer, hon övade på oss innan hon blev godkänd säljare...

• porchez

Vid närmare eftertanke så har jag nog tom. haft ett Mary kay party hemma hos mig. Så glöm det där. Jag har även en tillreddes form i dominon och den måste jag fått nånstans ifrån? Jag är nog äldre än vad jag tror

• porchez

Parnassia du har nog rätt, jag får försöka ta ledigt och följa med. Sova får jag göra en annan gång, eller på after skin Nej undra om jag ska göra ett nytt försök till att sova nu...

• Klockarbol

"Överkörd raggare med doft av Wonderbaum"
    Fantastisk doftassociation av vidbrända nappar!

Parnassia - jag tycker gott att det kan hispas lite!

Vill också veta hur man jagar mumintroll
    Låter mycket roligare än att jaga spindlar i yngstas rum som jag får göra titt som tätt... Riktigt trist blir det när det verkligen ÄR en spindel där *hutter*

Innan igår hade vi en välskottad och välpackad snöig infart... Sen kom blidväder och regn och min fina bilen som liksom bara sjönk ner där den stod, nästan till halva fälgen
    Så även om jag har rackarns ont fortfarand så är jag lite stolt att jag faktiskt fick upp bilen ur all geggamoja!

• Piggelin1

Bara ett snabbt inhopp - Oupsie grattade mig på fejjan i fredags kl 1055, så då fick jag ett livstecken från henne.

Har också varit på kryddparty - håller med Nenne, det fånigaste jag ngnsin varit på (i klass med Tupperware itself liksom) - massa buljongkryddblanidngar minns jag, blanda med grädde & vips har du en pastasås... Blääää...
    Me & I, Mary Kay, smycken & sexleksaker är nog det jag kan bocka av på min lista.

Dags för min kvällsdusch!

• Piggelin1
    Inatt somnade lilleman runt midnatt & sov i ett sträck till kl sex
    Wow-wow - jubel & fanfarer! Så många timmar i ett svep vet jag inte när jag sov senast - långt innan lilleman föddes antagligen!
  • Piggelin1

Cicci - ja det var verkligen en underbar helg!! Kommer att leva på den ett bra tag

• Klockarbol

Porchez - hoppas du kan få ledigt även om det låter som slitiga veckor framöver! Men att ha trevligt ihop med goda kamrater är också vila!

I dag var planen att jag skulle ladda ner och installera en programvara på en av mina jobbdatorer - en som står på annan plats och fungerar som fjärrdator.
    Sagt och nyss så harvade jag iväg i modden, en prommis som normalt tar knappt 10 min även för mig men idag tog nästan en halvtimme

På plats så visar det sig att anvisad länk för nedladdning inte fungerar. Ringer supporten och förtäljer mitt bryderi.
    Efter en stund ahande och ohoande så får jag först frågan om "hur jag vet att länken inte fungerar"...
    Eh... Det står "Webbsidan kan inte visas" på skärmen så jag drog slutsatsen att länken inte fungerar...

DÅ frågar h*n mig "om jag är nöjd med programmet bortsett från länken som inte fungerar?"

... Ibland tror jag på fullaste allvar att jag är från en annan planet...

HUR ska jag veta om jag är nöjd med det förbenade programmet (som dessutom är DYRT) när jag inte kan ladda ner det för installation???

Jag undrar om jag inte borde ha satsat på en karriär på nordpolen eller nåt istället? Där borde man väl få slippa träffa de allra värsta stolpskotten iaf?

I perioder gillar jag att gå på homeparties. Dock är förutsättningen att jag helt ska behöva slippa underförstått "köptvång" typ att om det handlas för liiiite till får värdinnan en ännu finare pryttel i gåva!
    Ska det fås gåva som tack för att man bjudit in säljaren i sitt hem då ska det får gåva oavsett försäljning tycker jag!

• passionsblomman

Å vad man blir glad av de där oväntat långa sömntillfällena Piggelin! Och vilken helg du haft!

Själv ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag kan somna. Imorgon måste jag nämligen klara av att vakna och stiga upp på morgonen, och det ärllättare ifall man inte somnade vid 5-6 tiden på samma morgon.
    jag ska träffa det där teamet som är ihopsatt för mig. Jag minns aldrig det där ordet på projektet, men tanken verkar ju vettig-nämligen att jag ska slippa förklara mig emellan de olika personerna, uutan att alla träffas, pratar ihop sig, gör en plan och sedan träffas jag vidare dem som är aktuella enligt planen. för mig blir det nog främst sjukgymnasten och så kuratorn i första hand.

Jag har en del tankar om vad jag själv känner vore en vettig plan, vilket är ett stort framsteg från att bara ha käny mig helt upphängd och nersläppt av livet. Så, nu hoppas jag det blir ett bra möte imorgon och att det finns gehör för mina funderingar och också visar sig finnas verktyg och stöd att få. Utöver att man ska trycka i sig mediciner tänker jag då. för läkemedel är ju lätt att få. Mer kreativa lösningar kanske inte alltid är så lätt,  eftersom de ju kräver andra resurser.

Jag känner en väldigt stark längtan efter att få tillbaka en kropp som INTE är full av diverse preparat. Det vore intressant att se hur jag smår då. Egentligen.
    Jaja, jag skrev så jädra långt om detta i andra tråden att jag ska skona cybervärldenfrån ytterligare textmassor i ämnet.

Ni får gärna hålla en tumme att jag får sova. Världen blir så mycket lättare då.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!