• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

PB - håller massa ummar för en god natts sömn åt dig!
    Jag tror du har en god och hållbar plan och var stolt över dig själv för ett imponerande framsteg!

Lycka till i morgon, jag tror det kommer att gå riktigt bra!

Massa kram och söta drömmar till dig Hjärta

• passionsblomman

Klockarbol,

Nu sängen-så slipper jag se Clearbluereklamen mer idag. Den har med sin placering gjort sig svår att bortse från och tagit sig in under skinnet på mig och känns skitjobbig.
    (-JA vi vill ha barn! (för helvete) och JA vi har försökt och NEJ det hjälper nog inte att vara med i er klubb...  )Bajs!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Liten med Mindre

Klockis - starkt jobbat med bilen. Jobbigt nog när man inte har ont någonstans.

Piggelin - vilken god smak lillemannen hade att sova gott hela natten.

Cicci - vill också gå på bal! Är det "slutet sällskap" tro? Fast det hade ju varit skojigare med bal om maken gillade dans lika mycket som jag gör förstås...  (På nobelfesten var jag krass nog att bjuda med den av killkompisarna som var bäst på att dansa.)

Känner mig idag väldigt duktig som gick o tränade igår kväll. 30 min på billig trapp/crosstrainer maskin i föreningen källarbibliotek, stirrandes på en massa gamla böcker från 60-talet o framåt. Någon som längtar efter ett ex av Chansen? Törnfåglarna? lasermedicin på finska? Man måste verkligen älska att träna för att stå ut även med musik.

PB - även jag störs av clearblue-reklamen, så jag kan tänka mig att den sticker i ögonen o svider i hjärtat.

• smint

parnassia:: Skicka ett litet sms till oupsie tycker jag, man blir ju lite nervös...eller så är hon bara sjukt trött och sover massor

Piggelin: Vilken härlig helg du/ni hade i helgen, vad roligt med möhippe/svensexadagen. Sådant lever man länge på.

Håller mig utanför skidskolediskussionen men lägger på minnet tills dottern är tillräckligt stor för att börja med det  Vi funderar på att låta henne åka lite med oss i en liten backe nästa vinter, typ här utanför bara för att leka lite..

Liten: Härligt med lite träning på kvällskvisten Intressant bibliotek

Har precis avnjutit frukost i lugn och ro och skall nu lägga mig och läsa en timme innan jag sätter fart med resten av dagen..

• smint

PB: Lycka till idag på mötet. Hoppas du kunde sova ok i natt. Håller med om clerablue reklamen ...

• Parnassia

God morgon!

Hoppas det går bra för dig idag PB!

Piggelin! Åh vad jag bli avis på en sån natt! Avis, men inte missunsam. Grattis! Och er helg låter superbra!

Jag har varit och lämnat Stora på dagis och insett att jag bara ska göra det två gånger till!!! Aaaaah! Hjälp. Usch.
    Samtidigt som gubben på andra axeln säger. Iiiih! Spännande.

Jag skickade ett sms till Oupsie, vi får se om hon svarar, hoppar hon inte tar illa upp av mitt "snokande".

• Lapinette

AM - jag mailar min kompis namn och nummer under dagen. Vill bara kolla med henne att det är ok (vilket jag är hundra på).

Men jösses vad många olika slags "partyn" det verkar finnas. Själv drar jag mig får sådana tillställningar för jag kommer alltid hem med något jag inte alls tänkt att köpa från början. Jag ordnar själv hellre tjejmiddagar hemma, fast jag måste erkänna att jag har haft ett party - Snösmycken.

Piggelin - vilket härligt firande du fick och skoj när folk kommer och överraskar!

Porchez - så klart vi måste ha en champagnepicnic i vår igen. Fast jag hoppas att vi då får lite varmare väder än vad vi hade i fjol. Brrr...

Smint - tack för ytterligare ett recept till min kommande kokbok "BT-recept" .

• BrudSommar2006

Jag kan absolut inte gå på sådana där hemmapartyn utan att köpa något, vare sig det är något jag vill ha eller inte, jag tycker att det är så pinsamt att inte handla. Typiskt mig.

Vilken kanal är den där clearblue-reklamen på, den har jag missat tror jag? Eller så har jag bara inte lagt märke till den.

• BrudSommar2006

Liten, varken din eller min andra hälft tillhör väl tyvärr det mer dansanta släktet, länge behöll jag mailadressen till den där Anders (tror jag han hette) som gick på vår danskurs och som var med ut och dansade ett par gånger sedan, förresten kanske jag har kvar den fortfarande. Fast sedan blev det ju inte att vi hann ut så många fler gånger. Maken är dessutom för lång att dansa med vilket gör det extra hopplöst för oss båda.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!