• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-18 13:45:30 följande:
    haha hittade lite länkar ang hår på bebis vid mkt halsbränna, men det verkar vara en skröna
    Jag hade halsbränna från helvetet med Tristan, han föddes med tokigt mycket hår. Hade lite mindre halsbränna med Mira, hon föddes med ännu mera hår än brorsan ;)
  • smint
    Fossing77 skrev 2011-01-18 13:47:19 följande:
    Jag hade halsbränna från helvetet med Tristan, han föddes med tokigt mycket hår. Hade lite mindre halsbränna med Mira, hon föddes med ännu mera hår än brorsan ;)
    aha där ser man  får väl se snart hoppas jag.. har haft mkt denna grav men inget med dottern, hon hade en del hår men inte överdrivet mkt

shit vad såpor man fastnar för när man är hemma, och såklart ungdomssåpor som gossip girl och one tree hill.. jaja, har snyftat en del nu på fm..

nu snart förskolehämtning.. 
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-18 13:55:00 följande:
    aha där ser man  får väl se snart hoppas jag.. har haft mkt denna grav men inget med dottern, hon hade en del hår men inte överdrivet mkt

shit vad såpor man fastnar för när man är hemma, och såklart ungdomssåpor som gossip girl och one tree hill.. jaja, har snyftat en del nu på fm..

nu snart förskolehämtning.. 
    Det är ju samma med halsbränna och hår som med magform och kön. Finns lika många uppfattningar om det som det finns ungar. :) Har du långt kvar?
  • smint
    Fossing77 skrev 2011-01-18 14:01:14 följande:
    Det är ju samma med halsbränna och hår som med magform och kön. Finns lika många uppfattningar om det som det finns ungar. :) Har du långt kvar?
    1 vecka till BF  Så förhoppningsvis inte så långt kvar. Men ställer in mig på minst en vecka över.. dottern kom på utsatt tid efter min uträkning men 3 dagar efter enligt UL.
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-18 14:03:54 följande:
    1 vecka till BF  Så förhoppningsvis inte så långt kvar. Men ställer in mig på minst en vecka över.. dottern kom på utsatt tid efter min uträkning men 3 dagar efter enligt UL.
    Härligt! :)
    Elliot, min störste, kom på utsatt BF, Tristan är född BF-7 och Mira BF-10 :) De gör som de vill de små... ;)
  • muggles

Ska bara rapportera att UL idag visade att allt ser bra ut sålänge. Vår donator (Ada) har växt ikapp Beda litegrann vilket är positivt men det finns en viss storleksskillnad fortfarande (dock inte alarmerande). Ny kontroll på måndag...

Så nu kan vi fira min 40-årsdag i lugn och ro iaf, puh.

• Soldemor
    smint skrev 2011-01-18 13:40:38 följande:
    Måste bara fråga er .. någon på jobbet sa igår att om man hade mkt halsbränna under graviditeten att man fick barn med mkt hår??  Är det någon skröna eller ligger det  något i det?  shit då kommer detta barn ha hur mkt hår som helst

Låter ju som en skröna men hon på jobbet trodde absolut att det låg något i det..

Stämde på min son, fast det kan ju vara en tillfällighet!
  • BrudSommar2006

September, jag minns faktiskt inte hur många jag tog per dag, kanske var fjärde timme eller så. Fast jag vet att man kan ta nästan hur många som helst utan att det är skadligt, mer än rekommendationen på burken definitivt i alla fall, jag frågade nämligen. Fast jag tyckte man blev så jäkla törstig så det var nästan olidligt till sist så jag försökte dra ut på det lite. Jag blev rekommenderad att köpa någon tub på apoteket med något som skulle stimulera salivproduktionen men jag fick kväljningar bara av tanken på att stoppa det i munnen. Kan du varva med Novalucol? Vet inte varför det hjälper men det är ju gott som godis! Saknar det.

• Ore

Mugglan: Det låter ju väldigt lovande i alla fall, att Ada har vuxit ikapp Beda litet Håller tummarna även fortsättningsvis!!!

Lappis: BT-kokboken Fast det funkar ju förstås inte om du tänkt klippa och klistra ihop en receptbok för hand...

Inga mumintroll har skrämt iväg oss, fast vi har varit på dagis en sväng...Nu sover lillkillen och som en stock, och jag skriver här medan jag funderar på vad av allt jag behöver göra som jag ska börja med...?

• Snartis

Åhh vad är en bal på slottet

Det är ju superkul att gå på bal, ha fin klänning så håret fixat mm. Har inte gått på så många men skulle gärna gå på flera

AM: kom på om du inte hittat klänning att jag har en svart bal/coctailklänning i storlek 38-40. Enkel axelbandslös i glansigt tyg med bitvis sammetsmönster, låter mysko men är väldigt fin på.  Hojta till om du vill ha bild

Cicci: hahah det är bara börja köpa princessklänningar nu, Viktor vill säkert låna Ki´ck´n är galen i markeradkläder, bäst är när han springer runt i spindelmannendräkt med tyllkjol

Hattis+Izzie: grattis till plusset :)

Angående Tupperware, det finns mkt onödiga saker men de har några toppenprodukter. Kan rekomendera riskokaren, slippa förstörda kastruller+plattor. Den är tom så enkel att maken kan använda den

Har ni några tips mot illamående, blir galen på att må å illa! främst är det på kvällen/natten så jag kan inte sova på nätterna   Har köpt Postafen idag för att testa ikväll...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!