• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Nenne
    YOU AR BACK!!!!  
    Hoppas förkylningen går över snart inte kul att vara sjuk.

Vi ahde kräksjuka i fredagsnatt. Eller rättare sagt dottern. Men det var inte så kul för oss andra heller....
    jaja som tur var varade det endast ca 12 timmar, från 21 på kvällen till ca 9 på morgonen därpå.
    men vi ahde dessutom besök av en av mina allra bästa vänner 8vi har inte setts på drygt 3 år!!) så jag tyckte synd om henne som sov i vardagsrummet. Fast hon var jetlaggad så hon kunde ändå sova hyfsat a hon. Och som tur var är hon 2-barnsmamma så hon var inte ens direkt "skrämd" av allt kräkande... haha!

Vi klarade oss iallafall från att börja kräkas vi andra så kasnke var det ingen magbagge utan ngt dottern stoppat i sig förut???? Who knows?

• sweetstreet

Nu ska jag sluta spamma tråden och återgå till jobbet....
    Fast om en timme är det tårta!
    Synd bara att amerikanska tårtor ofta SER godare ut än vad de smakar....  

• muggles
    Parnassia skrev 2011-01-17 23:00:46 följande:
    Nenne - jag gissar att du var på ett AlpNaering -party.

Här i obygden finns party för ALLT! Jag har varit på tupperware, ovan nämnda kryddor, underkläder, sexleksaker, krukor, smink, hudvård, ljus, städprylar*2 mm. Helt galet, och oftast går man för att träffas och FIKA. Sämre deltagare än mig får man nog leta efter, jag handlar i princip aldrig något.
    Men fika gillar jag
    MY GOD! Har ni ingen tv i obygden???
  • fru AM

Jag kan meddela alla att jag nu har fått kontakt med en ostkupeförsäljerska (tack Lappis!) och att ni inte behöver vara orolig för mina ostar längre! Tänk vad bra tråden och ni alla trådisar är! Puss och kram!

• Hattis

Sweet - tack,  Och visst är det så att hemmagjorda fula tårtor kan vara riktigt supergoda! (Har man EA:s färdigheter är de ju både hemmagjorda och fantastiskt vackra...)

Mugglan - grattis till bra VUL Heja Ada!

• Liten med Mindre

Sweet - hoppas ni slipper kräkas! Börjar blåsa faran över här efter min sejour i badrummet. Måste varit matförgiftning för min del.

Och jag skriver under på amerikanska tårtor. Fy vad besviken jag blev första gången. urrk! Fast glass är de i alla fall bra på.

Oupsie - massor med pigga på dig kramar! Se till att få i dig extra omega-3 ifall det nu ska hjälpa mot deppighet, och fortsätt genom amning etc. Vila och strunta i måsten utom möjligen blöjor och några pyjamaser+strumpor till bebben. Röja får ni göra en annan gång.

• fru AM

Hur kan en tårta vara äcklig? Hur den än ser ut. Det övergår mitt förstånd.

• Fru E

Hattis-vilket smicker såååååååå duktig är jag inte

• fru AM
    Fru E skrev 2011-01-18 20:34:49 följande:
    Hattis-vilket smicker såååååååå duktig är jag inte
    Det tror jag nog att du är! Visa oss några mästerverk!? Foton i galleriet? Pretty pleaaasssse?
  • Fru E

AM-har några få bilder i mitt galleri men långt ifrån alla

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!