• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

MEN SHIT Fru E!!!
    Du är ju skitduktig!
    Vilken TALANG!!!
    Kan du inte satsa lite på detta och ha ett företag??????? 

• Fru E

Tar emot beställningar från familj, bekanta, kollegor etc men har en del kvar att lära. Fick förfrågan från en kollega om jag ville göra till deras bröllop i juli men det är till 80 personer och så stort vet jag inte om jag fixar själv. Har som mest gjort till 50 gäster

• sweetstreet

Och ja att amerikanska tårtor är SÖTA (= maaaasssssaaaa socker) DET är verkligen ingen överdrift!

Jag gillar själv när det är lite syrligt eller så ocså Som typ frukt eller sylt (som ju är sött men har en syrlig ton) också. Inte ENBART smör och socker.....

Här är ju annars tårt och cupcakelandet nummer ett vad gäller dekoratio och så. Om det är ngt du är intresserad av vad gäller redskap så hör av dig. Det är fota billigare här så om du vill kan jag se om det år att få tag på och sedan skicka hem det till dig!  

• smint

FruE: Helt fantasiska tårtor och cupcakes  

• sweetstreet
    Fru E skrev 2011-01-18 21:23:12 följande:
    Tar emot beställningar från familj, bekanta, kollegor etc men har en del kvar att lära. Fick förfrågan från en kollega om jag ville göra till deras bröllop i juli men det är till 80 personer och så stort vet jag inte om jag fixar själv. Har som mest gjort till 50 gäster
    Wow! Tänk att göra en bröllopsårta!
    Coolt!
    Men jag förstår att det är ngt man vill fudnera lite lägnre på eftersom det är ett rejält ansvar.  
  • Fru E

Har funderat på eget företag men tror än så länge det är en hobby eftersom jag har så grymt dåligt tålamod och tårtor kräver tålamod

Jag har gjort 2 bröllopstårtor redan och bröllopscupcakes men inte till ett så här stort bröllop, mest logistiken kring det som oroar mig. Bara att göra 2 tårtor tar lång tid även om man delar upp momenten på ett par dagar, dvs bottnarna en dag, fyllningarna nästa, lägga samman nästa och spackla, dekorera nästa men vi får se.
    Ska se om jag kan lyckas snoka upp bröllopscupcakesen med eller var jag har gjort av dem....

• muggles

Kängu: ja kan tänka mig att det är stora beslut. Inte som mina jobbeslut, dem kan man ofta ångra om det behövs.

Apropå chefen så har han även avstått sin garageplats i samma hus som vårt kontor till mig så jag slipper gå från det andra garaget 300 m bort i halkan. Snällt! (Och så sparar det tid när jag ska springa till undersökningar.)

Såg en tvillingmamma (måste det ha varit) på Östra idag. MY GOD vilken mage. Hon måste varit *gissar* v34-35... Shit.

Såg ni förresten programmet om hon som fick sexlingar? Där ligger man i lä... Men hennes reaktion när hon fick veta var ju rätt lik min egen.

• Klockarbol

Oooookey... 12 sidor att läsa ikapp på en tisdag! Imponerande

Där fick jag för att jag tillbringat dagen med att hängivet (och ibland hysteriskt) mecka mig en ny fakturamall istället för att hänga här Förvånad
    Mallar och tabbstop är ett par av mina akilleshälar - vi är liksom inte helt överens mest hela tiden. Men det lyckas mig liiiite bättre än kopplade dokument (dom har jag helt sagt upp bekantskpen med...)

Jag kan inte heller sticka flätor eller brodera franska knutar.

Men mycket annat kan jag och jag blev iaf nöjd med mallen till slut! Flört

*läser ikapp*

• Fru E

sweetan-ohhhhh det finns massor som jag vill ha men lovar att säga till om jag hittar något speciellt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!