• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Oupsie: du ska se att bara för att så råkar du inte ens ut för ngn förlossningsdepression... *hoppas* Skitbra att du/ni har fått träffa kurator redan nu iaf. När blir huset klart?

Vickan: låter blä-tråkigt. Tur vi har en marknadsavd i Tyskland som fixar allt sådant där (adressregister och automejlutskick till utvalda kunder mm).

• muggles

Klockarbol: ja du man lämnar inte tråden ostraffat, iaf inte för att umgås med kopplade dokument!

• muggles

Sweet. jag tycker vi bestämmer att minimugglorna kommer i v30+!

• muggles

EA och Frullan: skickar lite trevligare tankar åt ert håll...

En undersköterska som tog mitt hb idag på spec-MVC (jag missade ju min ordinarietid som skulle varit förra veckan) frågade ang våra komplikationer om det var en ivf? Jag kände väl att hon eg inte hade med det att göra men svarade att nej, det tog sig naturligt. Efteråt kommenterade maken att "vad spelar ivf för roll, det är ju enäggs. Det borde väl hon veta."  Vi börjar bli experter på det här...

• muggles

Hon tog sig väl en titt på mitt rynkiga skräcködleansikte och tänkte "aha, ivf"

(förresten svarade jag på vilken dag jag fyller men nu är jag så jäklig så nu får ni leta efter det inlägget... MOAAHAHHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA)

• Oupsie

Vi har tyvärr inget badkar. Det finns ett ställe i badrummet där vi skulle kunna få in ett skötbord, men då får man stå helt snett för att komma åt, och det blir kanske inte så bra. Så jag tror att skrivbordet får duga så länge.

Maken får hjälpa till med böckerna, det tar nog inte så lång tid egentligen. Det är mest frustrerande när man känner att man inte klarar av att göra saker själv. Att man hela tiden måste be om saker. Trodde aldrig att jag skulle sakna att städa så mycket som jag faktiskt gör.

• muggles

Nä om vi 3 (4 med maken) skulle gå och lägga oss...

Innan dess känner jag att "stämningen kräver" (gissa vilken tv-favorit!): RYNKPITT!

(alldeles för länge sedan det var snusk här i tråden)

• muggles

Oupsie: men det är snaaaart över...

Gonatt!

• Fru E

Mugglan-skriver under på för lite snusk både i tråden och hemma orkar inte räkna dagar och maken är på firmafest ikväll så jag nöjer mig med att läsa skvaller tidning även om äl rent teoretiskt skulle kunna dyka upp om några dagar

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!