• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Godmorgon alla

Liten: Lycka till på utvecklingsamtalet, det kommer gå jättebra skall du se

Oupsie: Lilla du vad jag tycker synd om dig, ta nu bara hand om dig och vila. Strunta i allt som du skall sälja osv. Och stackare som fått ännu en gravidåkomma... tänkte direkt på havandeskapsförgiftning men du har ju koll på trycket så det var ju bra Men hemsk åkomma iaf.

Har sovit rätt ok i natt, kanske har kommit ur den onda spiralen nu.. Men hade sådan sjuk halsbränna igår kväll, och kramp högt upp i magen och det är tydligen vanligt läste jag.. men åt nog lite för mkt köttfärsås till middag. Skall köpa nya tabletter idag...

Ja så var det minusgrader igen och förmodligen svinhalt ute..  men solen ser ut att komma fram nu så det kanske blir bra i em.. Sambon skall träffa lite kompisar i kväll, så hoppas på en mysig kväll med lilla T.. 

kikar in senare

• Liten med Mindre

Pigga på magen/halsen Smint. Sötmandel ska ju också hjälpa sägs det, om du vill ta till hela artilleriet mot halsbränna. Fast jag vet inte om det funkade för mig. Tror inte det. Eller så hade jag allmänna aversioner mot mandel när det begav sig. (O för den intresserade, vet att jag hade halsbränna, även om den inte var fruktansvärd, och båda barnen hade gott om hår från start. Även om det inte var lika tjockt  som för Iris o Astrid. )

• start september

Kran till Oupsie. Kolla upp klådan så att det inte är havandeskapsförgiftning. Man kan ha klåda ändå. Lergigan tror jag faktiskt skrivs ut mot klåda också - kolla det!

• Lapinette

Har inte läst ikapp ett dugg utan vill bara SKRIKA - vi är nu på plats 50 !!!! 3 platser ned på en vecka ... värt att fira med lite mexikanskt och öl ikväll .

Sorry, för mitt tjohooo, ska försöka läsa ikapp nu.

• fru AM

Plats 50 Lappis! Yess! Nu börjar det röra på sig! Plusvågen i tråden har smittat av sig på Korea!

Grattis! Kram! 

• fru AM

Förresten: någon i tråden som skulle kunna tänka sig att kolla ett mycket kort mejl som jag med hjälp av Google Translate översatt till franska? De svarar inte när jag skriver på engelska ... och jag vill ju inte verka helt sinnesrubbad om nu Googles översättning är ute och cyklar ...?

• fru AM

Glöm min fråga. Min FB-vän Molle med många strängar på sin lyra kollar på det!

• Parnassia

Muggles - Nä, vi har ingen tv i obygden. Vi går på party, knypplar och spelar brädspel. Vill vi se nåt på en skärm tankar vi ner det från Pirate Bay! Och vad bra att du fick chefens parkering. Behåll den för gott vet ja!

Vickan - Jag vill lära mig att göra etiketter!! Lär mig!

Oupsie - bra att du är här igen så att vi kan hålla koll på dig! Och bra med samtalskontakterna och en makes axel att gråta mot. Kram! Och jag håller med de andra, be maken eller om du har någon annan om hjälp! Kanske kan du välja ett projekt som känns viktigast och få det gjort? Om något är gjort kanske det känns bättre?

• Lapinette

AM - maila mig så rådfrågar jag maken. Ahhh.. såg nu att du fixat det.

Hörrni, ni satt ju här och skrev som galningar igår kväll. Jag hinner omöjligt läsa ikapp men lägger in följande kommentarer.

Oupsie – usch, låter som du har det superjobbigt! Kram på dig!

Mugglan – har aldrig riktigt förstått det där med sexleksaker så köp ni - själv kan jag titta på (om vi ska ha party).

Sweet – hoppas ni klarar er från kräkningar.

• smint

Lappis: Det är ju helt superbra ju, klart du skall skrika ut din glädje   

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!