• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Blivande fru L

Men herregud, jag glömde ju det VIKTIGASTE: Härligt med köplatsen, Lappis! Tjohooooo!

• Parnassia

Lappis! Klart ni ska fira! Härligt!

• snaily
    Blivande fru L skrev 2011-01-19 11:34:34 följande:

Alla fina trådisar: Vad bra det känns att ni minns mig!

Muggles: Får man verkligen göra så? Skita i att kommentera och bara komma med en uppdatering ibland?! Om du säger det så.

Klart vi minns dig, och klart man får göra så!!
    Säger jag, bara för att jag själv tenderar att göra så nu för tiden.

Hur som helst, skoj med ett livstecken från dig!
  • snaily

Ja, HURRA Lappis, hoppas det fortsätter i samma takt nu! (eller gärna ännu snabbare såklart!)

Har tillbringat nästan en timme med att försöka få tag på barnmorskan för att boka tid för efterkontroll, det var inte det lättaste... visade sig att hon inte alls har telefontid på onsdagar längre, som hon påstår på sin telefonsvarare... svårt att ändra meddelande där liksom.

Vaken Yngla efter 45 min powernap, suck. Vi får väl höras senare då, tråden!

• Parnassia

Snartis - jag blev också helt väck av Postafen. Men bra att du provat det för då kan du säga det till BM och snabbare få nåt annat. Jag fick "vanlig" Lergigan, inte comp alltså och det funkade bra på mig. Jag saknade inte comp-biten.

• Oupsie

Hej Blivande Fru L! Roligt att se dig här, och det var just graviditetsklåda som jag funderade över på om det kunde vara.

Har ringt BM nu i alla fall och ska dit i eftermiddag för att ta blodprov.

• Oupsie

Snartis, jobbigt att du blev så dåsig av postafenen. Ring BM och be om Lergigan istället. Om du mår som mest illa på kvällen så kanske du inte behöver Comp-versionen eftersom det är koffein i den.

• Oupsie
    muggles skrev 2011-01-19 11:08:57 följande:
    Det är väl inte du som behöver röra dig? Ställ dig som en SAAB vettja!
    Jag förstår inte heller...Obestämd men det kanske inte är riktigt meningen heller .

Hmm, även om jag håller mig stilla så är det ändå lite småknepigt att hitta en ställning som fungerar någotsånär utan att jag får ont i fogarna. Och maken tycker inte att det är särskilt kul heller, för han är rädd att jag får ont. Så det blir nog inte så mycket färdknäppar här, och inte kan jag springa i trappor eller putsa fönster heller... typisktTungan ute.
  • Tinga

Lappis - tjoho! Härligt med lite spurtande i kön! Hoppas att detta bara är början på en bra trend.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!