• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Lappis, plats 50! Tjohoo . Klart att det ska firas!

• Oupsie

Hej Tinga, får du kika in här på lunchen? Hoppas att det lugnar ner sig lite på jobbet för dig snart.

Tack allihopa för er omtanke och era kramar. Det värmer .

Idag har det faktiskt känts lite bättre, vi fick ändå en del gjort igår och jag försöker verkligen ta in det ni säger. Det löööser sig. Ingen panik.

Ska snart iväg på samtal, och sen blodprov. Kikar in ikväll. Hej så länge allihopa!

• Parnassia

Här kommer ett glatt utrop:
    Lilla sov ett pass på 4 timmar i natt! Tjoho!!! Det har inte hänt på över tre månader tror jag!!
    Det finns hopp!

• muggles

Bliv: ja det får man! El visa mig den lagskrift där det står att man inte får Herregud, du har en 5-månaders, är väl inte så konstigt att du inte hinner kommentera allt?

Oupsie: bra att ni tar ett extra blodprov, jag tänkte också på h-förgiftning... Gör du lista över de saker som behöver göras? För det positiva med det är att när man gjort en grej, så får man BOCKA AV den på listan och det är så skönt! Och sedan kan man sitta och titta på allt som faktiskt har gjorts (som man annars inte skulle ha tänkt på). Jag är helt sjuk i huvudet för ibland  när jag gör listor så börjar jag skriva upp de saker som jag länge tänkt göra men redan precis har gjort (för känslan av att få bocka av dem ).

• muggles

Oupsie: saabställningen - jag tänker mig av ngn anledning "doggy style" men vet eg inte varför Äh färdknäpp vet jag inte om jag tror på ändå. De påstår att spermier innehåller samma ämne som de kletar runt livmodertappen när de ska sätta igång en förlossning. Men ofta funkar ju inte färdknäpp, så det är säkert så att livmodertappen måste vara "redo" också. Ni har ju resten av livet på er att ha vilt sex...

• smint

Tror att om färdknäppen skall funka så skall man ha det mkt och ofta och ganska mycket spermier från mannen.. Och man är väl sådär jättesugen att hålla på i flera timmar mot slutet

Oupsie: Skönt att du skall ta blodprov i em, hoppas det bara är vanlig klåda och inte ngt annat dumt..

• Fru E

Smint-håller ni på i flera timmar i vanliga fall sorry kunde inte låta bli

• smint
    Fru E skrev 2011-01-19 13:17:50 följande:
    Smint-håller ni på i flera timmar i vanliga fall sorry kunde inte låta bli
    haha nja inte riktigt    
  • Klockarbol

Lappis - Yays *viftar glatt åt goda nyheter*

Ego
    Tydligen behöver man ha examen i nåt som jag def inte har examen i för att lyckas fylla blanketten från försäkringskassan...
    Har nu suttit i telefon med kundtjänst i en halvtimme och det slutar ialla fall med att jag ska bli uppringd av en handläggare...
    Men det var åtminstone ok att skriva ett dok på datorn i stället för att fylla i blanketten för hand. Å det är ju goda nyheter för onda händer!

Parnassia - Hurra för sovpass på 4-timmar Inte klokt vilken skillnad det gör när man får sova ostört några timmar! Håller timmar för att även Lilla tyckte det var mysigt så att det blir mååånga gånger till

• snaily

Jag bestämde mig helt enkelt för att inte tro på att färdknäppar fungerar, var inte ett dugg sugen på sånt
    Men det satte ju igång av sig själv ändå, om det var tack vare min självundersökning av livmodertapp eller massiv snöskottning, eller ingetdera, vet man inte. (Snöskottning är nog ingen bra idé för dig Oupsie, fast ni har kanske ingen snö kvar där nere ändå? Vattenösning? )

Vet ni? Vågar knappt skriva det, men gör det ändå - Yngla sover ute i vagnen efter promenad, as we speek! 25 minuter har nu gått, jag springer ut och in och kollar hela tiden trots att vi har (nån slags primitiv version av) babyvakt. Litar inte riktigt på den. Sen är jag såklart orolig för att hon fryser ihjäl då det är -12 ute men hon är ju rätt rejält påklädd, hon har sovit så vansinnigt dåligt de senaste två dagarna så jag vill verkligen inte väcka henne i onödan nu.

Parnassia
    GRATTIS till nattsömnen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!