• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Fossing - maken är också ingenjör men tänkte nog snarare på att vi firade vår 3-årsdag den 19 maj (tillika min födelsedag) men då var inte jag på plats i Cannes så han fick vackert vänta tills jag landat.

• Lapinette

mugglan - är det så stor skillnad (före och efter op)?!

• Klockarbol
    Fossing77 skrev 2011-01-19 16:19:07 följande:
    Hade varit nåt det.... Här blir det istället 11-11-11 i ett, förhoppningsvis frostigt Borås... Antagligen regnar det... Hi hi!
    Haha, efter att ha bott en period i Borås så är jag benägen att hålla med om att oddsen för regn vilken dag som helst är stor ^.^

Jag hälsades välkommen till Borås med orden - Här är vi inte solbrända, det är rost! (Fast på västgötska dåda)

Min mycket välartade 19-åring bakar cupcakes till sin mamma
  • Lapinette

Klockarbol - trevlig med nybakat. Själv har jag precis stoppat i mig en haltorr överbliven macka som jag hittat i köket. Allt för att förhoppningsvis överleva kvällens sena träningspass.

• nennesjuttioåtta

lappis – ja självklart, Valium och så D-droppar så klart.  

Vad ska man ha för vantar på dem? Jag har såna där små stickade men om han tar upp händerna så verkar det ju nästan för kallt (här är det 0-gradigt nu) men jag har inte tyckt han varit lika kall innan. Såna där tjocka med tumme från Pop har vi ett par också men de är ju omöjliga att få på hans små pyttehänder (det enda som är litet på honom).  

och vilken skillnad det är nu när han sitter, han SER ju t o m annorlunda ut i fejset! Nu sitter han och läser en liten tidning. Ja, han kan läsa, men inte högt.

• Lapinette

nenne - attans vad klok han är Pricken!

• nennesjuttioåtta

ja, jag vet inte. Det kan vara monokeln som gör att han ser så jäkla smart ut också.

• Lapinette

Tror ni man kan "beställa" ett klokt och väl sovande barn?

• nennesjuttioåtta

lappis – menar du att de inte hade den kryssrutan på blanketten?

• smint

Nenne: HAr inte pop lite tjockare vantar utan tumme?  måste kolla ....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!