• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Okrossade pepparkorn verkar vara hellungt för magen.

• kängu

AM, japp kan det husmorstipset och ett gäng andra. Tack!

• Blivande fru L

Vickan - Oooh, vi får se om jag törs blotta mig på fejan. Jag pallade ju inte ens att skicka en bild på mig till galleriet när det var tal om det för typ ett och ett halvt år sedan...

• Blivande fru L

Säger nej tack till kräksjuka. Hoppas du klarar dig, Kängu!

• viktualia
    Blivande fru L skrev 2011-01-19 20:15:49 följande:
    Vickan - Oooh, vi får se om jag törs blotta mig på fejan. Jag pallade ju inte ens att skicka en bild på mig till galleriet när det var tal om det för typ ett och ett halvt år sedan...
    men vi bits inte!!!! *puss*
  • smint

Jag anar oråd inför natten kommer ligga på helspänn.. Dottern har haft rätt bubblig mage och verkar svälja mycket saliv hela tiden sedan efter middagen. Hon åt mkt och har varit superpigg men har hela tiden svalt mkt och magen låter lite.. Men det gör den iofs med jämna mellanrum och vällingen gör väl sitt... Men dom nämnde att något barn var sjukt på förskolan men dom hade inte blivit sjuka där utan hemma....

gaaahhh vill inte ha den pestiga sjukan nu... funderar på att hålla henne hemma resten av veckan för att kanske hindra lite baciller....  

Måste lägga mig nu, men håll en tumme eller 2 för att vår natt inte blir kräkig....

• Tinga

Parnassia & Snigeln - härligt med sovande barn! Hoppas att det är deras nyårslöften (att sova gott och länge) som infrias nu och att de är duktiga på att hålla dem. Det är uppmuntrande att ha varit med om något bra åtminstone en gång, för då vet man att de kan iallafall. Hoppas att de förstår att upprepa bedrifterna.

Kräksjuka har vi haft permanent här i 2.5 år nu, iallafall på Piff & Puff. Pratade med mamma tidigare ikväll, som i princip varje gång vi pratar i telefon (vilket är minst en, ofta två och ibland flera gånger i veckan) undrar hur det går med Piff & Puffs ätande. Jag vet ju att det är av omtänksamhet, men ibland blir det lite tjatigt, för här händer ju inga under över en natt direkt. När det gäller kräkningar så har vi minst en minst varannan dag här, och när det var som värst kunde det kräkas upp till 15 gånger om dagen, och då pratar vi inga småskvättar utan rejäla magtömningar. Undrar hur många kubikmeter kräk maken och jag torkat upp vid det här laget?!? *bläh*

Kängu - hoppas att du klarar dig! Kul att höra att du trivs på jobbet, förresten.

• Oupsie

Muggles, jo doggy style var det som kom upp i mitt huvud också, men det är ändå ett märkligt uttryck .

Vet inte heller om färdknäppar fungerar, har också hört att även om ämnet i sperma är detsamma som gör att tappen mognar så är det så lite att det inte kommer att göra någon skillnad. Å andra sidan kanske sammandragningarna efteråt kan göra så att det sätter igång. Om kroppen ändå är lite redo... Men vad vet jag, känner mest att jag börjar bli desperatDrömmer. Hallonbladste har jag köpt, drack första koppen igår, märkte inte att något hände för det, men det skadar väl knappast att fortsätta dricka.  Annanas har jag inte ätit, ska ta och skriva upp det på makens handlarlista .

Snöskottning tänker jag INTE prova . Men det finns inte så mycket snö kvar heller. Hacka is kanske?

Heja Yngla, sov ordentligt i vagnen!

Och Parnassias Lilla, fortsätt så! Å vad jag förstår att ni saknar att sova en hel natt, det gör jag också, och jag har inte ens fått mitt barn än.

• Oupsie

Huh, kräksjuka . Hoppas att ni klarar er, Kängu och Smint!

Kräksjuka är min mardröm just nu, usch och fySkrikandes.

• smint

men om man nu skulle råka få kräksjukan och så sätter förlossningen i gång samtidigt, får man bli isolerad då på sjukhuset??  man smittar ju som bara den. 

nej nu måste jag sluta nojja.....

Tinga: Förstår att det är jobbigt att höra den frågan ofta om barnens ätande alltså. Ni skulle ju tala om för hela världen om det hänt något stort ju    Usch och fy för allt kräk ni fått torka under åren  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!