• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Vink vink! Jag har inte hållit mig från tråden medvetet, det har bara varit så mycket med treårsfirande och nu förkylning. Men jag har läst iaf! Som vanligt. /// Vågen för korea!! /// Smärtsamt hårt tumhållande för hattis! /// Skit med magsjukor! /// Sååå skönt att läsa om Ada och Bedas framsteg!!!

• fru AM

Smart drag där med /// , Kokisen!
    Åh jag är lite kär i en datorväska nu ... håller på med det sista på artikeln och fick just en bild från Österrike på en riktigt lädernördig väska. Men för en kille  

• _koko_

Connys treårsfirande i helgen blev iaf väldigt lyckat. kalaset med 17 barn hade ju kunnat gå precis hur som helst, men det flöt på jättebra! Mest uppskattat tror jag var heliumballongerna som vi blåste upp till alla barn (köpt på teknikmagasinet). På kvällen fortsatte vi fira med de närmaste, så det blev verkligen en heldag! /// Igår kroknade lillebror och jag, idag är vi lite bättre (fast inte bra) och har varit hos tandläkaren för att kolla tänderna efter ett fall för ett par veckor sedan. En tand satt lite löst men det är sannolikt ingen fara. Om tandanlagen skadats vet man ju inte förrän de börjar växa fram, och det är ju åbga år tills dess. Det enda man kan göra nu är att kolla det hos tandläkaren och anmäla till försäkringsbolaget. /// Nu ska jag äta räkor till lunch! Känns som att jag kanske behöver ett glas vin också, kommer ändå inte upp med bilen på den här isgatan, så jag behöver inte kunna köra någonstans.

• Oupsie

AM, ja det kan vara kylan. Kliar alltid i min hårbotten om vintern.

Muggles, 36+ så i vecka 37 till och med. Men jag trodde att magen hade växt mer, sist jag mätte var den 100 cm och det var nog i julas. Fast det blir ju en centimeter i veckan ungefär.

Nu har vi mätt, det blir nog inte så bra att trycka in ett skötbord där...Obestämd

• BrudSommar2006

Oupsie, skötbord på skrivbord eller köksbord tror jag blir bra, säng, soffa eller annat ryggknäckande ställe tror jag däremot inte på.

Vilken tur att ni skrivit lite mindre nu så jag har hunnit ikapp.

AM, om det bara är dig det kliar på och varken barnen eller maken har samma problem är det väl mindre troligt att det är löss, barnen borde väl få det först i så fall. Låt bli den där hårprodukten ett tag och satsa på gamla favoriter och se om det går över kanske?

• BrudSommar2006

Hur har det gått för Hattis?

Hittade någon Blivande på FB?

• Lapinette

mugglan - kommer inte in på klubbsida!

• Lapinette

Torrschampo, vad ska det vara bra för?

• Fossing77

Min hårbotten hatar mig med. Har dock avfärgat mitt röda hår och börjat tona tillbaka till min naturliga färg hos min frisör så det kan ju bero på det med. Fick hem ett nytt schampo som ska avhjälpa det hela igår. Fick tips av min frisör och ska prova nu. Det heter Kérastase Specifique Bain Gommage. Är ett mjällschampo, men ska funka på vrång hårbotten med. :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!