• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Har man dessutom toktorrt hår av någon orsak så Sebastian Potion 9 (extrapris på baresso nu) eller Orofluido - en hårolja. Funkar fin-fint. Blir glansigt och mjukt. :)

• Oupsie

Lappis, det kan man ju fråga sig, jag tycker mest att det är lite kul med namn. Själv har jag bara ett andranamn och jag har tyckt att det har varit lite snålt .

• fru AM

Lappis: man har nog flera namn för att föräldrarna vill ära och hedra släktingar hit och dit. Om de bara vore noga med att sätta tilltalsnamnet först så borde det väl inte vara några problem ...

• smint

vårt tilltänkta namn fanns ganska högt upp på listan, men det har det funnits i flera år. Börjar nojja med att det kanske inte är det vi tror att det är i magen  om man kollar hjärtljuden på båda grav så är det absolut inte några stora skillnader mellan dom.. Min mamma berättade precis att en väns dotter fått sagt på UL att ni skall få en tjej till osv.. Men ut kom en kille

Men eftersom vi gjort 2 ul så är det tämligen säkert att det är en liten kille där inne, men som sagt jag skulle inte bli förvånad om det kommer ut något annat

• fru AM

Min mamma hade bara sitt tilltalsnamn och det var hon uppriktigt ledsen för hela livet

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-01-20 14:43:48 följande:
    Fossing - ovanliga och fina namn.

En fråga varför ger man egentligen fler namn? Det är ju ändå bara ett som används och ibland hos läkaren blir det fel när de ska ropa upp och man blir istället tillkallad som Svea.
    Tack så mycket, vi gillar dom. ;)

Skitbra fråga... Vet inte direkt varför vi gav dem 3 namn. Kanske för att vi själva har 3 namn var och det gick av bara farten? :D
  • smint

Jag använder lite olika scahmpon, när jag var föräldraledig sist så fick jag en släng av galet eksem en preiod, både i hårbotten och armveck och köpte då schampo hos min frisör.. men vet inte om det hjälpte så mkt.. det försvann sedan av sig självt..

Nu använder vi naturelle scahmpo som doftar rödklöver, och har man balsamet till så blir det toppenfint :)   

• fru AM

Smint: precis det hände min kusin o hennes man. De hade två döttrar och skulle få ett tredje barn, varpå HAN ville veta kön på UL och inte hon - så då viskade sköterskan till honom att det var en tjej till. Han vande sig vid tanken och la undan sina gamla leksaksbilar (och lyckades dessutom hålla masken inför min ovetandes kusin) ... Och ut kom en kille.

• smint

Jag har 3 namn och har aldrig reflekterar över varför, ville dock när jag var ltien inte heta mitt tilltalsnamn när jag hade 2 andra fina namn att välja på. Inte så många i min ålder som heter det jag heter så det kändes lite ensamt då.. Men nu bryr jag mig inte   dottern har 2 namn.  

• Oupsie

Smint, jag läste någonstans att det är oftare de säger fel på tjejer. På det viset att vissa "tjejer" visar sig vara pojkar, men har de sett en snopp så har de . Vet inte om det är så.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!