• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    Oupsie skrev 2011-01-20 15:33:53 följande:
    Inte för att vara sån, men varför plockade han undan bilarna bara för att det skulle bli en tjej .

Börjar bli lite nervös nu, jag tänkte att vi borde vara säkra efter tre ultraljud där de sagt att det är en tjej, tänk om det inte är en Daisy Förvånad.
    Då blir det en Danny? ;)

Nä, skämt åsido. Det är ju i slutändan 50-50, något av det kommer det ju bli. :)
  • passionsblomman

Nu ska jag gå iväg och klara av dagens utmaning och prestation på vägen mot att leva mitt normala liv:
    En förälder ringde häromkvällen och undrade ifall jag kan gå på kvällens samrådsmöte i skolan i hennes ställe. Hon visste sedan förut att jag är intresserad av det här med skolan, och tycker jag är engagerad som förälder så hon har visst föreslagit mig att ingå i den gruppen. Jag hade "nej jag kan inte vara böland folk just nu" väldigt nära i munnen, men längtan efter att få vara som jag egentligen är vann och jag hörde mig själv säga "javisst, det är lugnt". Möjligen i övermod efter mina positiva känslor efter team-mötet samma dag, men jag tror ändå det var bra. Så nu måste jag gå för tta hinna i tid. Att detta inbegriper en promenad både dit och hem försämrar ju inte saken vad mina mål beträffar.

Ses senare!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oupsie

PB, det skulle mest bli en ordentlig överraskning .

• muggles

Lappis: jag har alltid använt Finesse shampo innan Ica slutade med märket. Nu har jag fått svindyra flaskor flaskor (240 kr/st) av ngt frisörmärke (Paul Michael kanske?) och faktum var att det var bättre. Men jag har även provat dyra frisörshampon förut som jag tyckt varit sämre än Finesse, så...

Jag tänkte bara härom dagen att "Theo vore fint" men där ser man, man är inte ensam... Fast vårt favvonamn på kille är inte med på listan (Axel).

Fick just Amarone och Barolo (+ en flaska till) av jobbet! De två vinner på lagring (var ju en tanke med det ). Den tredje flaskan vinner inte på lagring så den kan vi knäcka redan till sommaren *glad*

• muggles

(fått svindyrt shampo av mamma skulle det ha stått)

Lappis: ang flera namn så är det väl mer en tradition. I min släkt (och i makens) är det två som gäller; ett tilltalsnamn och ett "släktnamn". I tex Piggelins familj vet jag att de kör 3 namn men det är väl mer ovanligt(?). De flesta jag känner har två iaf. Mitt andranamn ligger garanterat inte på ngn lista iaf

• muggles

Dessutom busringde de till mig (alla de andra satt i konf-rummet och lyssnade när jag svarade) och det har de spelat in de jäklarna. Det var ngn ettrig taxitjej som ringde och sa att igår hade det beställts en taxi från mitt nummer men ingen hade dykt upp och att ngn nu måste betala. Jag förstod ganska snart att det var en busringning men trodde ev det var ngn av de där radiostationerna (trodde def det var en riktig människa!). Det visade sig vara en sida på nätet där man kan ange vad rösten ska säga... Grejen är att jag har två nummer kopplade till min telefon (ett mobilnr och ett med vanligt riktnr som går genom vår växel), så jag frågade vilket av numren som beställningen låg på och det fanns inget sådant färdig-inspelat svar, så tjejen upprepade helt rabiat "någon måste betala!" och då insåg jag att det var skoj och la på

Jobbarkompisarna blev lite besvikna på mig att jag la på så snabbt hehe.

Jag har väntat hela dagen på att det ska hända skumma grejer för här på bygget är det alltid practical jokes när ngn fyller jämnt (det började med en upptejpad lapp i hissen med en jätteful bild på mig och grattis XXX 40 år, som alla som frekventerar hissen kan se, inte bara vårt företag...)

• Oupsie

Åh, kul med vin Muggles .

Kom på igår att jag snart kan få dricka ett glas vin .

• MSW

Jag har tre namn och maken två.. A har också tre namn.. Varför vet jag inte egentligen..

• smint

Men Mugglan fyller du idag???? Jättegrattis i sådant fall

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!