• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Betalar ni 5000 spänn om året för att ha ett Amex?! Shit, jag som tycker det är dyrt med 295 kr för SEBs VISA.

• kängu

Telis, jag tänkte nog också lite på det där med att inte bli mobbad (typ att namnet inte ska rimma på ngt helt uppenbart - typ Ulla-knulla ) men mest på att jag ville att han skulle ha ett speciellt namn som var "hans". Jag har ju ett namn som inte var vanligt när jag växte upp (även om det är vanligt nu) och gillade verkligen att ha ett lite mer speciellt namn, gillar det faktiskt även nu

• Telis

snaily, Televinken har sovit ute i neråt -16 också, det är inga problem. Det blir ju inte kallare bara för att vagnen står stilla så kan man gå på promenad så kan han sova ute.

• nennesjuttioåtta

Shohei!

Grattis Muggelibuggeli! Låter som en toppendag till en toppenbrud!

Nu sover Pricken, får se om det håller i sig eller om han ska böka som han gjort de senaste kvällarna. Men han brukar somna skönt de kvällar han har badat men bara därför så vaknar han väl snart och så somnar han inte förrän 23. Fast vad nu det skulle vara för katastrof, han brukar sova fint sen ändå. Fast jag hade hoppats få ett nyp i duschen när maken kommer hem, hehe

• nennesjuttioåtta

men! helt plötsligt har det kommit massor med nya sidor, jag uppdaterade ju innan ja g loggade in! 

mummelmummel 

• Telis

kängu, man resonerar väl alltid utifrån sina egna erfarenheter. Jag som har ett mer "speciellt" namn (utan att vara ovanligt) har tyckt att det varit skitjobbigt många gånger. Jag hade hellre velat ha ett vanligt, okrångligt namn.

• Parnassia

Men Lappis - vilka framsteg på listan! Så roligt!

PB - vad bra att centrufigen används! Och vad roligt att vikten ändras åt rätt håll!

• Snorkfröken77

Först: Muggles - GRATTIS!!!! Herregud om man ska se ut som damerna här inne när man fyller 40, då längtar jag!

Hattis - Lite brunt behöver ju inte betyda något *peppar* Kom gärna in och berätta hur det går, vi tänker på dig!

kängu - Jag skulle inte vara så säker om jag var du Jag har sett flera barn nu som döps till just det namnet och blivit förvånad eftersom man tycker det är så ovanligt. Men det lär nog aldrig nå topp 10.

För oss har det varit självklart med tre namn, ett från makens släkt, ett från min och ett som vi valt som är "nytt". Det roliga är att både jag och maken har namnen i fel ordning, alltså jag heter aaa, bbb, Snorkfröken. Och på en del papper och på sjukhus tror de att jag heter aaa. Sen gjorde vi likadant med S när vi anmälde S till skatteverket, hur dum får man bli?  Nu kommer hon ju aldrig behöva lida för det men iaf.

Varken S eller vårt framtida pojknamn finns med på topp 100, inte för att det spelar någon roll, men jag som är uppvuxen med att heta samma förnamn och efternamn som en annan tjej i klassen känner nog att det var viktigt att det inte var ett för vanligt namn.

Apropå shampoo så kör jag bara med Paul Mitchell, jag har oxå problem med kliande hårbotten och mitt favoritshampoo heter Awapuhi.  Alla mina hårprodukter köper jag härifrån http://www.lookfantastic.com/
    Mycket billigare än svenska siter....

Vad var det mer, jo, är det någon där ute som sett en spjälsäng med hjul på någonstans? (den här gången ska vi inte köpa någon förrän vi verkligen sett att vi får med oss någon hem, men bra att veta VAR man kan få tag på en)

• Snorkfröken77

Lappis - Vad underbart med plats 47!!!! Nu händer det grejer!!!!

Apropå namn som rimmar har en kompis syster döpt sin dotter till Britta, det tycker jag är på gränsen till taskigt...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!