• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Oupsie - måste hela namn-arv-frågan fixas i FÖRSTA ungen?! Har din man syskon? Har Daisy kusiner eller kan få? Här blev det ett fint förnamn till Trollet som råkar ha en viss koppling till makens släkt, men det var inte därför vi valde det. Sedan fick han andranamn efter min söta morfar som maken hann lära känna innan morfarskrutten gick ur tiden. Sen kan man ju koppla detta till efternamn också - vems efternamn har maken och du valt till Daisy? Men egentligen mest av allt - gör som ni vill!!

• Blivande fru L

Tooodeloo, här är jag igen!

Hattis - Inte brunt! Både du och jag vet ju att det kan vara lugnt, men förstår att det inte lugnar dig. Håller tummarna!

Lappis - Vilken fart det blev på kön. Raj raj!

Snorkis - Inga tips om spjälsäng på hjul, tyvärr.

Mugglan - Grattis på dagen!

PB - Starkt av dig att ta tag i livsstilsförändningarna. Och kul med så mycket minus på vågen, det ger säkert en kick!

Oupsie - Hur går det med klådan?

Vickan - Klart att ni inte bits, jag inboxar dig. Snart...

Och vad var det mer jag skulle kommentera? Jaa, säg det...

Angånde taskiga namn finns det aldrig några garantier. Jag har en kompis som heter Fredrik och kallas för Levemang.

• Oupsie

Telis, lite så känner jag också, så därför känner jag ännu mer att jag inte vill ha ett namn från den sidan. Obstinat?

• nennesjuttioåtta

oupsie – nej, men svärmor kom med hundra förslag när vi inte visste vad Pricken skulle heta, eller rättare sagt, vilket av de två namnen som vi valde mellan som han skulle heta. Och varje dag ringde hon "Men nu vet jag, Kadeshkadeng var väl ett fint namn?!?" Och maken svarade "men vi HAR ju redan namnet fast vi vet inte vilket det blir!" Och så ringde hon nsäta dag "Idag såg jag en kille i tidningen som hette Bibidibabidido, det var väl fint?! Det tycker jag skulle passa på Pricken. Och visst, några av namnen var fina (vilket störde mig också eftersom jag ville komma på dem själv) men grejen var ju inte att vi inte hade något namn alls utan bara inte kunde bestämma oss. Men ALDRIG att jag skulle ta med ett namn för att göra någon, oavsett släktsida, glad. Bah, jag blir förbannad bara av tanken. Förstår att du blev irriterad på svårmor. 

• Telis

Blivande Fru L, klart att man kan bli mobbad ändå, fast han blir ju inte mobbad för att han har ett fult namn?

• nennesjuttioåtta

Det räcker väl att Pricken har sin farfars efternamn. Och jag med. FAN!

• nennesjuttioåtta

hej frumuffins!

Just det PB, för tjyven – vilken succé! Grattis och hoppas det fortsätter på den här fina, raka vägen!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!