• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

klockarbol, stackars Yngsta Du kunde gjort som makens föräldrar. Alla tre grabbar heter samma namn i mellannamn varav den yngsta heter det i förrstanamn. Jättekreativt. 

• Tinga

Muggles - stort grattis på födelsedagen! Kram! Kul att du blev så uppmärksammad på jobbet; lite practical jokes är alltid kul. (Om de hålls på rimlig nivå.)

Snorkis - kan ni inte köpa en vanlig spjälsäng och skruva på hjul själv, typ sådana som finns på Howardsoffor eller liknande. Måste ju gå att köpa på något byggvaruhus.

PB - vad härligt att du redan ser resultat av dina ansträngningar! Även om det mest är vätska du förlorat är det peppande att se att vågen pekar i rätt riktning. Vad duktig du är som både lägger om kost och försöker motionera lite mer nu. Det känns verkligen som att lite av dina krafter börjat återvända, även om jag förstår att det är lång väg kvar. Men man måste ju börja i någon ända, och jag tycker att du gjort det lysande hittills. Kram!

Hattis - hur går det?

Telis - jag gillar faktiskt också Harriet.

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:36:19 följande:
    och så tog vi alltid fel beslut. Har han skitit? Ska vi byta? OK vi byter. Nybytt. BLLRLLRLLRLR vafaaasen. Det var itne så lätt för han sket ju alltid efter att han ätit men det kunde ju komma eftersläntrare men hur vet man att det inte var första laddningen som kom eller att det verkligen var den sista innan han ska äta igen? 
    Det är en rackarns tur att dom inte är så äckliga som dom blir sen.
  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:39:28 följande:
    klockarbol, stackars Yngsta Du kunde gjort som makens föräldrar. Alla tre grabbar heter samma namn i mellannamn varav den yngsta heter det i förrstanamn. Jättekreativt. 
    Vaddå, heter han det två gånger?!
  • BrudSommar2006

Oupsie, varför skriver du att det verkar som att ni kanske måste titta på pojknamn istället, har jag missat något??

Nenne, det är ju inte alltid det går att sätta fast åkpåsen på vagnen tyvärr och alla åkpåsar passar inte på alla vagnar. På vår vagn går det typ inte att sätta fast någon åkpåse så vi har satt fast den hjälpligt med påsklämmor!

Både maken och jag har våra tilltalsnamn som andranamn men jag har alltid tyckt att det är lite onödigt besvärligt att ha det så så för barnen har vi inte gjort så.

• nennesjuttioåtta

Telis – Oh hjälp, det ser jag inte fram emot. När det luktar bajs på riktigt! Nu är det ju som jästa bullar!  

• Tinga

Våra barn har bara två förnamn var, trots att både maken och jag har tre. Vi hade jättesvårt att komma på bra namn, så vi var nöjda med två. Piff fick makens tilltalsnamn som andranamn och Puff fick min pappas namn. Jag tycker att Puffs andranamn är jättefint, men kändes för vanligt, så därför fick det bli just andranamn. Piffs namn finns i bottendelen av 100-listan, medan Puff säkerligen inte ens är i närheten av att kvala in. Har faktiskt inte hört om något annat barn som heter som Puff.

• nennesjuttioåtta

Telis – ah nej så tokigt jag skrev. Han har andra andranamn men sina syskons andranamn i förnamn.
    BS – fast åkpåsen är ju köpt samtidigt som vagnen och i samma tyg och allt så den borde ju passa?! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!