• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    viktualia skrev 2011-01-20 20:47:27 följande:
    Oupsie - måste hela namn-arv-frågan fixas i FÖRSTA ungen?! Har din man syskon? Har Daisy kusiner eller kan få? Här blev det ett fint förnamn till Trollet som råkar ha en viss koppling till makens släkt, men det var inte därför vi valde det. Sedan fick han andranamn efter min söta morfar som maken hann lära känna innan morfarskrutten gick ur tiden. Sen kan man ju koppla detta till efternamn också - vems efternamn har maken och du valt till Daisy? Men egentligen mest av allt - gör som ni vill!!
    Nä, jag tycker inte det, och som sagt att det där "måstet" smög in i svaret gjorde att jag blev än mer anti.

Daisy har tre kusiner på makens sida och maken har en syster till som inte har några barn än, så det kan ju komma några till barnbarn. Jag vet faktiskt inte vad kusinerna heter i andranamn . Men förnamnen har ingen släktkoppling i alla fall.

Och, det har du rätt i, jag har ju faktiskt tagit makens efternamn så hon kommer ju att ha samma efternamn som sin farmor och farfar.
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 20:21:35 följande:
    Viktualia –...Birkenstock? 
    *fnissar*
  • nennesjuttioåtta

apropå kötthuvuden. Hur fan får man fast åkpåsen i sittvagnsdelen? Det är hål här och var och remmar på den andra grejen men antingen sitter hålen på fel ställen eller är för små. Ska de sprättas? Ska man behöva bli osams innan den ens är använd? Det är en Emmaljunga citycross (höll på att skriva citygross – igen). är de tnågon som vet? Vi köpte den på Babyproffsen i stan men de är så jävla snorkiga så dit vill jag inte gå om jag inte måste. 

• Oupsie

Blivande fru L, det fortsätter att kliaSkrikandes. Men jag försöker att inte tänka på det. Har inte hört något om provsvaren idag, utan gissar att jag får dem imorgon när jag ändå ska till BM.

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2011-01-20 21:00:36 följande:
    *fnissar*
    avslöjade jag dig nu?
  • nennesjuttioåtta

men det går ganska bra för Pricken att sitta i liggvagnsdelen för han brukar ju somna efter 100 meter men innan dess så kikar han storögt på omgivningarna (vi har kikat på stora träd, väghyvlar och får) och sen stoppar jag ned honom och så slocknar han. Men det heter ju inte liggvagn för inte. Det är ju ingen panik att byta men
    Jo för fan det är det ju eftersom han är för lång för att få plats utan att böja benen, men han ligger ju oftast som en groda som flutit upp ur ett träsk så det funkar ju.  

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:02:10 följande:
    avslöjade jag dig nu?
    ha ha ha... japp... eller inte mig.. utan Trollet!! JAG har ju ett VACKERT efternamn jag... hihihihihi!
  • Oupsie
    viktualia skrev 2011-01-20 19:01:33 följande:
    Oupsie - skötbord på skrivbord. AKTA ryggen säger jag bara!! Risken med skrivbord är att de är för låga och att man får ont i ryggen av att stå böjd där!
    Japp, det är en risk, men det är det bästa alternativet för tillfället så det får bli så. Vi ska ju inte bo här så länge till, och blir det ohållbart så får vi väl försöka fixa med det sen. Funderade faktiskt på om vi ska försöka höja upp skrivbordet på något sätt.
  • nennesjuttioåtta

Men jag måste ju ändå få ihop de där delarna någon gång. 

• Blivande fru L

Vickan - Kolla du också!

Vink vink på er andra!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!