• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Snorkis, det verkar inte hjälpa i vilken ordning man ordnar namnen. Det har hänt flera gånger att Televinken har blivit uppropad med sitt andranamn vid läkarbesök trots att tilltalsnamnet står först. Jag fattar ingenting.

• nennesjuttioåtta

namn – alla "vanliga" hann ju bli upptagna innan Pricken kom och vi hade ju bara tjejnamn på listan. Vet inte var vi fick Pricknamnet från början men det är ju en flört med hans utländska påbrå. Jag har själv ett namn jag inte trivts med men det känns som det är annorlunda nu mot när man själv gick i mellanstadiet och alla hette Johan eller Helena och hette man Elias eller Tuva så var man en kuf med nyckelharpaspelande föräldrar med likadana frisyrer och färgglada koftor och näbbstövlar (den med skägg var oftast pappa). 

Hattis – så fan heller att du ska börja blöda!

Viktualia –...Birkenstock? 

• Telis

Jag tycker att Britta är snällare än Harriet iallafall...

• Snorkfröken77

Telis - Haha, ok, då behöver man inte ta hänsyn till det en nästa gång då, det kan bli fel iaf För mig har det varit viktigt att namnen flyter i den ordningen man säger dem också. Inga små krav

• nennesjuttioåtta

Snorkfröken – tackar!

• nennesjuttioåtta

Harriet rimmar på rövskägg, det hör du väl Snorkis?

• Snorkfröken77

Nenne - Lol, det var ju precis så, hette man något annat än de vanliga namnen när vi växte upp hade man mystiska föräldrar, typ hippies eller nåt annat skumt.

• Telis

Snorkis, äsch, det är bara ett namn som en bekant har döpt sin dotter till. Och som jag tycker är taskigt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!