• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Lapinette skrev 2011-01-20 16:57:16 följande:
    Vet inte vad det är som händer men nu är vi visst no 47 i kön!!!
    Men då passar ju verkligen namnet Tjohej! KOREAVÅGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Lapinette

Men tjejer ni måste ju tänka på att jag är gift med en fransman ... Sven eller Gösta går bort .. Shohei kan han nog däremot uttala för det är samma märke som på makens motorcykelhjälm .

• Lapinette

Förresten varför diskuterar jag andra namnsfrågan här? Det är ju redan bestämt att vårt barn ska få ett andra namn trots makens tidigare protester. Han/hon ska få behåla sitt "riktiga" namn som andra namn. Jag har alltid varit putt på pappa att jag inte fått något japansk namn som andra namn .. fick istället mammas namn.

• smint

Lappis: tjohej för kön kan det vara så att några hoppar av som gör att kön minskar också?

• Lapinette

Såg att Jonathan hade fallit lite ... fast där står maken på sig - NO Sccchooonaaataaaaaaaan .. eller hur fasen det nu låter på franska. Sen så vill han absolut ha ett kort namn som man enkelt kan ropa . Ja, ni hör vilka krav han har!

• Lapinette

smint - det kan vara så också eller så tog alla på AC julledigt i mitten av december och för istället in statistiken på januari .

• passionsblomman
    Oupsie skrev 2011-01-20 15:42:38 följande:
    PB, det skulle mest bli en ordentlig överraskning .
    Vad ? Vad har jag nu sagt? *totalförvirrad* Har jag avslöjat någon hemlighet?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!