• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Soldemor
    fru AM skrev 2011-01-20 14:30:09 följande:
    Men det är faktiskt så att håret vänjer sig och kan få ett riktigt lyft när man byter sort! *säger en som upplevt undret själv*
    Spännande! Jag är sådan där som gärna köper schampo på extrapris (går en halv flaska varje tvätt känns det som!). Inte de allra billigaste och okända, de har jag prövat med känns ofta inte bra, men när det är typ märkesschampo som är nedsatt, då köper jag. Härom veckan hittade jag Jane Hellens gröna flaskor från 80-talet - Date? Iaf så doftade det likadant som då - ah, ljuva 80-talsrevival!
  • Lapinette

Håret är något jag aldrig riktigt brytt mig om ... har inte heller några problem så det är väl därför.

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-01-20 14:33:51 följande:
    Är jag den enda som köper sånt där vanligt typ schwarzkopf till håret?
    Jag kan inte använda sånt schampo, min hårbotten blir helt förstörd och det kliar så att jag river hål.  Inte trevligt alls. Och de där dyra schampona är ofta väldigt dryga så jag tror inte att det blir så mycket dyrare i slutändan ändå.
  • MSW

Ang A's namn, så är det väl inte jätte ovanligt direkt, men jag tror (inbillar mig) att det är vanligare på pojkar i typ 10års åldern.. Men nu råkade han juh heta just så..

• Fossing77

Mitt hår blir som gummi av "vanliga" schampoon. Tror att det är sulfaterna jag inte fixar. Så sulfatfritt it is!

Det där med namn är alltid intressant. :)
    Här har vi:
    Elliot Karl Erik (Karl är släktnamn från min släkt, Erik från pappas)
    Tristan Jacob Walter (Pappas släkt har Walter till förstfödda söner och Jacob gillade Calle helt enkelt. :))
    Mira Enya Erica (Enya var med i striden om förstanamn och Erica är efter min lillasyster)

Så vi har "egna" namn som tilltalsnamn och lite mer släktrelaterat i andra och tredje.. :)

• fru AM

Tack för ännu ett schapootips, PB. Bio+ Ska kolla upp

• Soldemor

Kom just på att jag har en kräm som min frisör fick mig att köpa vid en produktdemonstration. Den heter Replends (tror jag) och märket är NAK, från Australien. Den var iINTE billig men känns bra att ta när det kliar som allra mest, och det är mycket kli nu på vintern...

• Lapinette

Fossing - ovanliga och fina namn.

En fråga varför ger man egentligen fler namn? Det är ju ändå bara ett som används och ibland hos läkaren blir det fel när de ska ropa upp och man blir istället tillkallad som Svea.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!