• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Ja, jag formulerar mig som en kratta men ni förstår kanske vad jag menar.

• smint

Hattis: Nej inte massa brunt.... hoppas det inte blivit något mera av det

• muggles
    Lapinette skrev 2011-01-19 16:48:30 följande:
    mugglan - är det så stor skillnad (före och efter op)?!
    Ja faktiskt. Innan op hade jag midjemått på 98 cm och såg ut som om jag var i v30. Efter op är midjemåttet 92 cm och jag ser ut som om jag är i v24-25 kanske (normalgrav jämför jag med nu). De tömde ju ut 2 liter fostervätska. Tänk 2 liter - det är nästan ett barn i volym...

Nenne: vi hade en suverän fleeceoverall från PoP där man vek upp änden på ärmen så att vantar inte behövdes. Ursmart!

Lappis: du kan alltid beställa en gummiklubba (www.gummiklubba.se) om barnet inte sover som det ska!
  • Oupsie

Frullan, vi har swedbanks Amex, som ingår i deras merpaket. Där får man 1 procent tillbaka på allt man handlar. det dras av på sista räkningen på året. I paketet ingår även ett visakort och ett mastercard. För som AM var inne på, de tar ju inte amex överallt så man måste ju ha minst ett kort till. Man får också conciergeservice bland annat. För vår del så finns det inte så mycket annat att välja på av olika anledningar . Men om man vill ha eurobonus så kanske eurobonus eget amex kan vara något? Kommer inte ihåg hur många poäng man får, men de har lite olika specialerbjudanden då och då där man får extrapoäng när man signar upp sig. De ringde mig för ett tag sedan och hon som ringde rabblade upp alla, ALLA, fördelar med deras amex och pratade på i säkert fem minuter, nästan utan att andas . För att till slut fråga, "är detta något du är intresserad av?". "Javisst sa jag, men ni vill nog inte ha mig som kund med tanke på att jag i princip inte har någon inkomst." "Aha, nähä, nä då går det ju inte." Det hade jag kunnat tala om för henne med en gång, så hade hon sparat några minuter där hon hade kunnat ringa någon som faktiskt skulle kunna bli en kund. Telefonförsäljare .

• Oupsie

Muggles, vilken tur att du sa det, en gummiklubba har vi ju inte köpt än .

Var inom polarn och pyret för ett par dagar sedan och då hade de några få sådana overaller på rea, i fall det är någon som är på jakt efter overall.

• fru AM

Jag vet att jag INTE har löss, maken har hjälpt mig kolla tio gånger och han och  barnen är också kollade. Men det kliar i huvudet så jag håller på att bli galen! Tror att det kan vara mitt nya passion torrschampoo som är boven. *Kli kli, rafs rafs*

• muggles

Hattis: NEJ NEJ NEJ, det får inte bli ngt mf av det här nu. Jag hade också brunt efter pluss, både med Moa och med Ada och Beda...

Tinga: blä kräk så länge Kommer ihåg hur jobbigt det var med Moas kräkningar som höll på i minst 6 mån...

Lappis: heja heja i kön!

• Soldemor
    fru AM skrev 2011-01-20 11:53:34 följande:
    Jag vet att jag INTE har löss, maken har hjälpt mig kolla tio gånger och han och  barnen är också kollade. Men det kliar i huvudet så jag håller på att bli galen! Tror att det kan vara mitt nya passion torrschampoo som är boven. *Kli kli, rafs rafs*
    Kan det inte vara kylan? Jag är torrare än någonsin och har också klåda i hårbotten. När jag kliar mig så snöar det flagor. Ofräscht men sant!
  • Oupsie

Muggles, två liter är ganska mycket det, vilken skillnad i omkrets.

Blev inspirerad och mätte min mage precis. 103 cm, trodde att den skulle vara större. Daisy vaknade i alla fall, jisses vad hon håller på och trycker och grejar.

Nu ska jag gå och mäta i badrummet, hej så länge allihopa!

• muggles

Oupsie: är du i v36 nu? Tänk då att jag hade 98... ganska lika dig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!