• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Smint - kära nån.. *håller alla tummar att ni klarar er allihop*

Vinterkräksjuka hade jag för några år sedan, urkans. Snacka om att jag blev golvad...

• snaily

Smint
    Kräksjuka vill de väl för sitt liv inte få in på sjukhuset överhuvudtaget, du får föda hemma!
    Skämt åsido, hoppas verkligen du slipper bli sjuk!!

Du också Kängu!

Nej, dags att avlösa maken som ställföreträdande säng! (Yngla sover bara på oss hela kvällarna, det är bara att gilla läget... återigen, lär väl inte hålla i sig tills hon är 15 år va?)

• porchez

loggar ur för helgen nu, ska på mässa i stockholm och är hemma på söndag igen. Gissar att jag inte kommer kunna läsa ikapp då, kanske smyg läser lite från mobilen om tillfälle finns, vilket jag tvivlar på!

Må så gott så länge    på er mina vänner!

• Oupsie

Idag har vi varit på samtal, maken och jag, skitjobbigt men säkert bra. Det känns lite som att det finns ett skyddsnät som är redo att fånga upp en om man skulle ramla.

Och så har jag varit och lämnat blod. Resultatet får jag imorgon eller på fredag.

• smint
    snaily skrev 2011-01-19 21:26:32 följande:
    Smint
    Kräksjuka vill de väl för sitt liv inte få in på sjukhuset överhuvudtaget, du får föda hemma!
    Skämt åsido, hoppas verkligen du slipper bli sjuk!!

Du också Kängu!

Nej, dags att avlösa maken som ställföreträdande säng! (Yngla sover bara på oss hela kvällarna, det är bara att gilla läget... återigen, lär väl inte hålla i sig tills hon är 15 år va?)
    haha får föda hemma då   nej det har säkert hänt genom alla år att det kommit sjuka personer till förlossningen.. Men oftast går ju sjukdomen över ganska snabbt så sannolikheten är väl liten gissar jag....

Men som sagt inget har ju hänt ännu så skall inte ta ut något i förskott..  

Nej nu måste jag styra kosan mot sängen..  

Porchez: Ha en trevlig helg i Stockholm
  • smint
    Oupsie skrev 2011-01-19 21:27:26 följande:
    Idag har vi varit på samtal, maken och jag, skitjobbigt men säkert bra. Det känns lite som att det finns ett skyddsnät som är redo att fånga upp en om man skulle ramla.

Och så har jag varit och lämnat blod. Resultatet får jag imorgon eller på fredag.
    jag funderade just på hur det gått hos läkaren, skönt att samtalet gick bra även om det var jobbigt.. och hoppas du får provsvaren snabbt.. 
  • Tinga

Oupsie - jobbiga samtal är ju ofta bra samtal, så jag hoppas att ni kan ha något gott ut av det sen, att ni gick igenom det jobbiga nu. Kram!

• Hattis

Smint - Hej hej, hemskt mycket hej *håller tummar och tår för att du inte blir sjuk nu*

LAPPIS tjoho! Klart värt att fira plats 50!!! Dessutom är det lillördag...

Blivande - Heeej! Så kul att se dig här  igen  Hemliga jag  har vågat så mycket så då kan väl du också?  

Grattis Snigeln till lite lugn och ro! Läbbig pulshöjning Nenne! Men det var säkert ingen fara.

Mugglan - Du verkar ha en superboss *håller alla tummar och tår för att A+B håller sig där de ska*

Ego - Har just sett fyra nyanser av brunt och då menar jag inte filmen   Inte särskilt mycket, men tillräckligt för att bli rätt nere

• Hattis

Oupsie - tack för länken, samtal i all ära, men man behöver också dra på smilbanden

Tinga - Jösses jag blir alldeles matt när jag tänker på allt kräk ni har tagit (och tar) hand om. Gaaaah. Helt enkelt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!