• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Fossing - läckert datum. Maken friade 20.05.2005 fast han hade inte en tanke på datumet .

nenne - ostar ni om nätterna ! Ja, det är kanske sånt man gör i Dalarna ... fast nu bor ju ni int'där längre.

• Lapinette

Vi fick regn på bröllopet och se vilken jäkla tur vi har!!!!!!

• nennesjuttioåtta

det här vill nog inte du läsa sSnaily
    Fick lite adrenalinpåslag nyyss eftersom Pricken sovit på farstubron i snart 2 timmar (eller bara 1 eftersom vi gick en timme först) och jag har tappat bort sändaren på babywatchern. Så jag har gått och kikat till och från men han sover ju som klubbad. Så nu petade jag på honom och då var han ganska kall om kinden, varpå jag känner på hans hand som sticker upp, också den kall. Peta peta, ingen reaktion. Ruska vagnen, tar handen på hans mage och rör på honom HOHOOO PRICKEN?!?! men blir osäker på om det är han som rör sin hand eller om det är mina rörelser som rör honom så jag backar in vagnen över tröskeln och över mina kängor och då slår han upp sina blå men suckar och sluter ögonen igen. Men hans händer är kalla så jag värmer dem och efter några minuter så tittar han tyst på mig igen med minen "okej då, ta upp mig om du så gärna vill" 

Nu krafsar han lite på tangentbordet men han ska inte få ge sin version idag.

woaaah! sover de inte för dåligt så sover de för bra.  

• Parnassia

Nenne  - jag hoppas det bara var pga hostan ni sa Go natt i hallen, för hostan försvinner ju förhoppningsvis snart!
    Att det är hemskt trist att säga god natt i hallen är ytterligare en anledning för oss att få Lilla att sova, en av oss har ju sovit varannan natt på kontoret i två månader nu... Men som sagt natten som gick gav hopp!
    Hoppas hostan försvinner NU!

Jag läste förresten "Smint  -har du några kLänningar idag?" Och undrade om hon också skulle på bal.

• nennesjuttioåtta

vi hade regn! 
    Lappis, ja det blev mögelost. 

• muggles

EA: jag får ta en ny magbild och skicka till galleriet. Annars finns det en icke-så-färsk magbild på ett annat forum hehe...
    Eg borde jag ha tagit en bild före och efter op för jäklar vilken skillnad...

• nennesjuttioåtta

parnassia – KLänningar, haha! Jo, denna hosta hoppas jag snart försvinner

• nennesjuttioåtta

nu ska vi byta blöja och sen börja med middagen

• Fossing77

Firade ju till sambon för han var för långsam ;) Så då fick han välja datum, och ingenjör som han är så kunde han inte motstå en massa ettor ;)

• Lapinette

nenne - jösses, ger ni valium till barnet?!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!