• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Lappis, AM-alla magar är välkomna

Oupsie-hallonbladste kan du dricka och äta stark mat!

Min mage är ytterst otränad just nu men det ska fixas till fram till nästa försök. Provade zumba i måndags och har lagom med träningsvärk nu, måste nog öva lite mer på att släppa loss för ibland gick det i rasande tempo så man hann inte fundera så mycket över stegen

• Lapinette

Av någon konstig anledning trots pizza, pasta och mängder av vin har både jag och maken gått ned i vikt. Som jag tidigare har kämpat för de där extra kilona och nu behöver jag inte ens kämpa ... Fast jag ska nog inte jinxa här för då oooopps är jag där igen.

• fru AM

Här har jag en bild som föreställer ALLA våras magar! I alla fall känslan vi bör ha för dem:

• Parnassia

AM - men du menar att din mage ser ut så bara lunchen fått sjunka undan?

• fru AM

Absolut, Parnassia: 22 timmar av 24 ser min mage precis ut så där! In my dreamzzzzzzzzz

• Fossing77

Jag behöver en sån mage! Iaf till bröllopet ;)

• Lapinette

Fossing  - ska du gifta dig i bikin?

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-01-19 15:51:48 följande:
    Fossing  - ska du gifta dig i bikin?
    Ja hade inte det varit nåt? I november :D

Nääää... Men det vore kul att ha en sån under klänningen... Eller under vilka kläder som helst faktiskt, jag e inte kräsen ;)
  • Lapinette

Ok, tänkte mig en strand någonstans i november iförd bikini och så en massa blommor runt halsen ... Hawaii??!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!