• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

JAg kan faktiskt inte komma på en enda sexleksak som vi inte har eller haft och tröttnat på JAg vill gå på klassiskt Tupperwareparty!

• Lapinette

AM - fixa en då? eller väntar du på att jag ska ordna? Min väninna ställer ju gärna upp men själv drar jag mig för sådana tillställningar.

• Snartis

En drogad snartis tittar in…. 

Vad i hela friden är det  i postafen???? Lindrade illamåendet så jag kunde somna 22,30 istället för 1-2.

Men idag är jag helt förstörd!! Så sjukt trött så höll på att somna vid ratten, ska nog ta med mig datorn hem och jobba hemma efter lunch. Måste sova zzzz…

Lappis, var roligt, plats 50. Tre på en vecka är inte det otroligt fort? fast det kan gärna fortsätta i den takten tycker jag

Hattis+ Izzie, grattis till plusset

Fru E, wow vilka bakverk, så impad! Vad duktig du är!

Jag har vissa Tupperware saker som jag är så grymt nöjd med, ostkupan, riskokaren, shakern mm. Sen kan jag klara mig utan ”standard burkarna” = matlådorna. Då är det bättre med Sia glassburkarna

Jag har precis varit på inskrivningen och fått massa tider uppbokade. Jag blöder som sagt mer och oftare än med Kick´n samt har väldigt ont i magen ibland, så kollade det i måndags och mitt myom växer extremt mkt nu L lika stort som på slutet med Kick´n, så BM har bokat in regelbundna koller för att verkligen kolla det. Så det känns lite oroande, tänk om det växer så mkt så jag måste bli snittad? Vill hellre föda normalt…

Sen funderar jag på att låta maken gå att prata med någon om förlossning, tog nog mera på honom än på mig så han är lite nojjig över det. Han tyckte det var så jobbigt att se mig plågas utan att kunna hjälpa till.
  • fru AM

Snartis: Jobbigt med illamående - och biverkning av Postafen! Du kanske ska ta mindre dos? Vi brukar ge Livia en halv tablett innan bilåkande  - inte så konstigt förstår jag nu att hon blir väldigt jobbig senare på dagen ... Hon kan ju inte riktigt sätta ord på hur biverkningarna känns.

Just det - EA: Jättefina tårtor du hade bild på - jag gillade speciellt den där småblommiga men de andra var också fina ju! Du är mycket duktig!

Lappis: jag får ju min ostkupa nu med posten ... Men tycker det är kul med såna parties (har varit på väldigt få) - det är ju mer en anledning att träffas, som en bokcirkel eller en syjunta. Det handlar ju mest om fika och pladder!

• Blivande fru L

BM tassar in...

Oupsie - Klåda under fötterna och i händerna kan vara graviditetsklåda. Kan kanske vara bra att kolla upp levervärden om det är besvärligt, ring BM idag. Det kan hjälpa med antihistamin till natten eftersom det oftast kliar mest då. Stor kämparkram till dig, nu är det inte länge kvar!

Tassar ut igen...

• Lapinette

AM - jag tänker på saken men kanske, kanske? Min väninna skulle ringa idag igen (för hon hade inte tid att prata igår).

Snartis - jag har fått (av väninna) en superbra matlåda med två fack. En för typ grytan och i den andra har man riset. Tycker den är genial. Fast jag har väldigt sällan matlåda till jobbet.

• fru AM

Blivande fru L! Kom och tassa hitåt igen! Hur är det med dig och er? Hur mår den lille? Hur gammal nu? Vi saknar dig! Kram

• start september

Snartis, kolla om du kan få Lergigan Comp. Det är läskigt med bilkörningen när man blir så trött. Förr var det röda trianglar på Postafen.

• MSW

Hej!

Blivande fruL Tassa inte ut igen! hur är det med dig??

• smint

Snartis: Ja postafen är hemsk dagen efter.. vet när jag tagit det när jag var yngre och skulle åka färjan från gotland till Nynäs.. jag var komplett slut dagen efter. Även efter lägsta dosering.  Det sitter i länge.. tror det står på förpackningen just ang bilkörning för man kan bli dåsig osv.. Kör försiktigt och åk hem och sov..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!