• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint
    snaily skrev 2011-01-19 13:37:03 följande:
    Jag bestämde mig helt enkelt för att inte tro på att färdknäppar fungerar, var inte ett dugg sugen på sånt
    Men det satte ju igång av sig själv ändå, om det var tack vare min självundersökning av livmodertapp eller massiv snöskottning, eller ingetdera, vet man inte. (Snöskottning är nog ingen bra idé för dig Oupsie, fast ni har kanske ingen snö kvar där nere ändå? Vattenösning? )

Vet ni? Vågar knappt skriva det, men gör det ändå - Yngla sover ute i vagnen efter promenad, as we speek! 25 minuter har nu gått, jag springer ut och in och kollar hela tiden trots att vi har (nån slags primitiv version av) babyvakt. Litar inte riktigt på den. Sen är jag såklart orolig för att hon fryser ihjäl då det är -12 ute men hon är ju rätt rejält påklädd, hon har sovit så vansinnigt dåligt de senaste två dagarna så jag vill verkligen inte väcka henne i onödan nu.

Parnassia
    GRATTIS till nattsömnen!
    Hejja yngla  
  • Fru E

Snaily-hoppas Yngla nu fattar vinken med att sova ute i en stilla skön vagn!

Mugglan-hur går det med magbilden
    När jag inte får någon mage själv får jag roa mig med att se alla andras

• fru AM

Oupsie: men du kan äta ananas! Även om det mot förmodan inte funkar för att sätta igång förlossningen så är det ju så himla gott. Färsk ska det vara. 

• Lapinette

EA - vill du se min? Den är faktiskt ganska så fin och vältränad just nu.

• fru AM

Eller det kanske inte var just min mage ...

• snaily

Men AM, hur sjutton har du lyckats hacka dig in i min dator och kopierat bilden på min mage!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!