• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Lapinette skrev 2011-01-19 09:30:18 följande:
    Har inte läst ikapp ett dugg utan vill bara SKRIKA - vi är nu på plats 50 !!!! 3 platser ned på en vecka ... värt att fira med lite mexikanskt och öl ikväll .

Sorry, för mitt tjohooo, ska försöka läsa ikapp nu.
    JIPPPPIIIIIIEEEEEEE! Äntligen händer det ngt!

Jag har heller inga sexleksaker faktiskt. Maken gör jobbet finfint
  • muggles
    Fru E skrev 2011-01-19 11:12:14 följande:
    ehhhh som en SAAB mugglan????? Kanske jag som har dålig snuskfantasi även om jag inte borde ha det på dag 13 (vaddå räkna dagar som jag inte skulle göra)
    Wiki: I låten "Rumpnissar" på Magnus Ugglas album Den döende dandyn sjunger denne "ställ dig som en SAAB" som en något oklar sexuell referens
  • muggles

EA: jag tycker tyvärr att det låter illavarslande. Hjärtat borde komma igång v5-6 men det är oftast för litet för att synas för VUL förrän i v7. De kan ju mäta hcg också. Förmodligen kommer det att visa för lågt värde Isch, jag vet ju hur det känns

• muggles

Bliv: kul att höra ifrån dig! Kan du inte skita i att kommentera och bara uppdatera oss då och då (som gosnosen gör)? Skönt att deppet gick över!

• muggles

Jag hade för mig att "ställ dig som en SAAB" kom från Eddie Meduza men tydligen från Magnus Uggla då. Tack Wiki!

• Fru E

Mugglan-frågade med om de fått ta blodprov men gissar på att de får göra det imorgon på KK

Hehe vet inte riktigt hur man relaterar SAAB till en sexställning

Nu lunch med Mrs B!

• MSW

Frumuffins: Härligt att du mår bra! Roligt att höra om hur du har det!

• MSW

Nahe, nu lunch! Sedan blir det till att läsa lite! Har nu bara skrivit utifrån anteckningar från föreläsningar (som iofs ska grunda sig i böckerna..)

• Blivande fru L

Alla fina trådisar: Vad bra det känns att ni minns mig!

EA: Hoppas det går bra för din kollega, det låter ju tyvärr inte så lovande...

Muggles: Får man verkligen göra så? Skita i att kommentera och bara komma med en uppdatering ibland?! Om du säger det så.

AM:  Visst finns jag på fejan.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!