• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Muggles, vi får hoppas på det. I maj har de sagt att det ska vara klart. God natt!

• Oupsie

Angående amerikanska tårtor, håller med Sweet att de ofta är ganska smaklösa och mest söta. Men de är fina att titta på. Känns lite typiskt amerikanskt, så länge det ser fint ut så är innehållet inte så viktigt . Fördomar kanske, men där vi har tillbringat en hel del tid känns det ofta så i alla fall.

Smakade en av Fru E:s tårtor på vår lilla trådträff och den var riktigt smaskig kan jag i alla fall intyga . Plus att den var väldigt fin!

• Oupsie

Snusk, höhö, jag som hade tänkt vi skulle försöka oss på att färdknäppa, sådär varje dag eller så tills hon kommer ut. Inte så lätt när man inte kan röra sig kan jag ju sägaTungan ute.

• Oupsie

Ja, och så verkar det som att jag har fått en gravidåkomma till så här på sluttampen...

Det KLIAR! Under fötter, på fingrar, på benen, på ryggen, ja typ överallt. Men tack, lite graviditetsklåda, varför inte liksom? Lägger det till listan efter illamående, försämrat smaksinne, foglossning, karpaltunnelsyndrom och halsbränna. Har jag glömt nåttObestämd?

• sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-01-18 22:06:40 följande:
    Vi har tyvärr inget badkar. Det finns ett ställe i badrummet där vi skulle kunna få in ett skötbord, men då får man stå helt snett för att komma åt, och det blir kanske inte så bra. Så jag tror att skrivbordet får duga så länge.

Maken får hjälpa till med böckerna, det tar nog inte så lång tid egentligen. Det är mest frustrerande när man känner att man inte klarar av att göra saker själv. Att man hela tiden måste be om saker. Trodde aldrig att jag skulle sakna att städa så mycket som jag faktiskt gör.
    V har aldrig ägt ett skötbord faktiskt. Bor ju som sagt supertrångt så vi sket i det. badkar har vi såklart men av amerikansk standard vilket innebär n höjd över golet på kanske två decimeter....
     Så nej inget skötbord.
    Vi har alltid bytt i sängen, på golvet elller i soffan och gör det än. Först på ett "underlägg" men nu ofta direkt på ngn filt eller så. Det går jättebra! Enda nackdelen är väl att man då måste använda våtservetter eftersom det inte finns vatten tillgängligt om man inte vill använda vatten i en skål. Men jag tycker våtservetteran fungerat hur bra som helst och enda nackdelen med dem är att det inte är särskilt miljövänligt. Men det har vi tagit med tanke på utrymmesbristen.  
    Fördelen med att byta på golv eller så är att barnet aldrig kan ramla ner!  
  • sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-01-18 22:25:43 följande:
    Ja, och så verkar det som att jag har fått en gravidåkomma till så här på sluttampen...

Det KLIAR! Under fötter, på fingrar, på benen, på ryggen, ja typ överallt. Men tack, lite graviditetsklåda, varför inte liksom? Lägger det till listan efter illamående, försämrat smaksinne, foglossning, karpaltunnelsyndrom och halsbränna. Har jag glömt nåttObestämd?
    har du koll på blodtrycket!!! För havandeskapsförgiftning KAN ge väldigt klåda. Bara så du är uppmärksa på det!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-18 22:01:32 följande:
    Sweet. jag tycker vi bestämmer att minimugglorna kommer i v30+!
    ABSOLUT!!!!
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-01-18 22:06:57 följande:
    Nä om vi 3 (4 med maken) skulle gå och lägga oss...

Innan dess känner jag att "stämningen kräver" (gissa vilken tv-favorit!): RYNKPITT!

(alldeles för länge sedan det var snusk här i tråden)
    Väl talat Mugglan!!!
    Mer snusk i tråden.

Fast just rynkpitt tyckte jag kanske läte lite neggo...???
    Varför inte Pålstock!?!??!!?  
  • sweetstreet

Nu ahr jag ätit red velvet cake och mår lite illa. Nej jag är INTE gravid....
    Och tänker strax gå hem i skitvädret! Har dock noll idéer till middag idag så vi får se vad jag orkar fixa.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!