• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Oupsie, stor kram!! Nu kan Daisy ändå komma tycker jag, fy vad hemskt du har det!

• BrudSommar2006

Cicci, ja visst ja, så var det ju, Iris kom sent och Victor tidigt och så är han ju inte alls född i början av juli. Det visste jag ju egentligen!

Mumintrolljakt, det är grejor det, ja jag säger då det! Iris älskar mumintrollen. Fast hon är rädd för spöken och monster men har ännu inte börjat oroa sig för att de finns i hennes rum tack och lov.

• viktualia

Och bal.... hm... det kräver ju att man dansar styrdans... och nopp... det vägrar jag totalt... isch!

Vinkar till Snartis! och skickar en kram till PB och hoppas att du får bra stöd!

• Telis

AM, ska du tjacka Tupperware på egen hand utan att bjuda med oss andra?! I löööööve Tupperware!

• Telis
    kängu skrev 2011-01-18 20:50:14 följande:
    Telis, kul att se dig härinne
    Tack detsamma hörru, du är inte heller här så ofta.

Jag läser ikapp lite på vägen till och från jobbet men orkar sällan logga in och kommentera något på min dyrbara timme av egentid mellan Televinken har somnat och jag själv ska gå och lägga mig.
  • Fru E

Oupsie-säg till om jag kan vara till hjälp strunta i alla måsten! Daisy bryr sig inte ett skvatt om hur ni har det och alla andra som har åsikter om ni borde göra si eller så får väl hålla inne med vad de tycker eller möblera om själva

• viktualia

ja just det... Mumintrolljakt... *fnissar*

*vinkar till Telis*

ang sömn - i natt var första natten som Trollet sova HELA natten i sin säng utan att vakna! Han sov 22-06! Apropå behov av spjälsäng....

• Fru E

Nenne-härligt att se din gula nuna du är saknad

• Fru E

Jaaaaa en ny trådträff i vår med champpppppaaaaagne, det är ju därför som jag inte är på smällen så jag kan dricka  då

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!