• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Åhh vad härligt Mugglan att det såg bra ut på UL:et hur ofta ska du kolla nu?

• Lapinette

Ang tupperware - jag har pratat med väninna och mailat dig AM.

Ore - kokboken ligger i en Wordfil just nu men jag hade tänkt att vi skulle göra som det där Kalenderflickorna när vi ska illustrera den och ge ut den. Visst vore väl det trevligt?!

Mugglan - hurra för tillväxt i magen och födelsedagskalas!

Jag har lite halsbränna just nu ... ha, ha det lär väl ingen som går på den??!! Dagens skämt att jag skulle ha gravidkänningar.

• fru AM

Lappis: Tack!

Någon som hört något mer om skvallret kring kronprinsessans mage? Har ni sett bilderna från Abu Dhabi? Och den där beiga klänningen på (den för Victoria vita) Nobelmiddagen var väl inte helt "omammig"? 

JAg har ju tippat juli 2011 sedan länge och att de får en dotter (framtida brud till Hektor

• fru AM

Grattis Muggles till bra UL!

När är det Skräcködledag? 

• FruCicci

Hej Lappis!
    Jamen vad kul med din värninna i så fall! Jag är på i fall det blir party party

Halsbränna Är du säker eller är röda faran sen igen
    Jag tror på mirakel.

Snartis hjärtat, jobbigt med illamående. Jag har ju haft helt fantastiska graviditeter. Med Louise mådde jag ju lite mer illa, men det var bara i början. Sen hade jag mer problem med gaser och ont i magen med henne, kanske för att jag var sugen på mer sött den graviditeten, inte vet jag??
    Hoppas prostafen hjälper.

Mugglan! Underbart att det såg så fint ut och att Beda växer till sig. Skönt även att fira sina 40 utan oro i själen

• Parnassia

Muggles - härligt att UL såg bra ut! Hur ser kontrollprogrammet ut för er nu?

• fru AM

Snartis: tack för klänningserbjudande men jag är lite större än så - nog både på längd och bredd

• FruCicci

AM, jajjamen, visst har jag kollat in bilderna på Victoria, hon är ju lätt gravid! Det ser man i hennes ögon

• Parnassia

Var kan man se bilder på Victoria?? *nyfiken*

• Lapinette

Jösses, hur ser ögonen ut om man är gravid? Inte lätt rödögd som mig trots halsbränna !

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!