• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Fick svar av Oupsie. Hon ska kika in idag lovar hon.

• Ore

Lappis: När du väl lägger beställning på den boken så vill jag också gärna ha ett ex

Vinkar till planeringsdax!

*Vill också gå på bal*. Älskar finklänningar!

Partyn har jag varit på fler än jag vill räkna... Mamma och syster är tyvärr fanatiker. En väninna till mamma sålde Tupperware i många år, och tyvärr så måste man ju för att vara en 'stjärnsäljare' även ha lyckats rekrytera ett antal nya försäljare varje år. Så när väninnan inte lyckats med det, så startade hon upp mamma som fick massa extragrejer

Hoppas på Oupsie- och Smint-rapport snart... De KAN ju åkt till BB, om man inte hör från dem...

Hej så länge!

• Lapinette

Ore - vad är det för bok jag ska beställa?

Jag köpte ett svart, typ presidentfruliknande, fodral på rean som jag faktiskt använde i lördags när maken hade lagat finmiddag hemma. Vi har börjat med att ordna middagar för varandra så på lördag är det min tur (fast vi hjälper självfallet  varandra i köket).

• FruCicci

Halloj

PB mfl, när man jagar mumintroll, så går man runt mitt i natten och tittar i sonens rum och säger att det inte finns mumintroll där, sen plockar man upp olika leksaker och sätter på bord och stolar och hänger Pippi på dörren för att skrämma dem. Sen tar man ett varv i lägenheten och säger "bort alla mumintroll om ni är där, annars ska vi göra potatis mos med stavmixerna av er och det gör ont" typ så......
    3e gången orkade jag inte mer det var då vi till slut låg alla i dubbelsängen

Liten, jag är barnsligt förtjust i dans och glamour! En riktig royalist är jag med Jag är med i en ordern sedan jag var ung, de har bal i sthlm vartannat år och i Gbg vartannat år och har även ordens sällskapet i staden jag är född. Så jag har varit med många år, men inte gått på balen eftersom jag har haft annat för mig eller varit gravid eller varit bortrest etc. Sen är jag ju uppvuxen med baler eftersom marinbasen låg i min stad så var man ofta på kadettbaler. I Lund när jag pluggade var jag även då på bal var och varannan helg, saknar det där lite grann, alla var så fina och det var så högtidligt
    Ja ja, helgerna i mysbyxer, brasa, vin och snorfläckar på kläderna är ganska okej med

Spännande Smint och Oupsie! Hoppas att ni snart har era gullisar i famnen!

• FruCicci

Ha ha ha underbar AM!!! Typiskt nog ringde en kund när jag kollade och jag kunde inte stänga av den... ha ha ha fortsatte garva med henne i luren!

• fru AM

Cicci: skönt ändå att det bara är Mumintroll som hotar er på nätterna. De är ju ganska snälla - om det nu plötsligt skulle finnas något där, alltså.

• fru AM

Var ÄR alla idag? Är det Mumintrollet som tagit dem?

• smint

tillbaka  somnade under min lilla lässtund en liten stund...

Skall äta lunch och sedan röja under diskbänken...

Cicci: Vad roligt det låter med baler osv..  Låter väldigt jobbigt med mumintrollen på nätterna, men som sagt dom är ju ganska snälla    Men förstår att du gav upp till slut.

Parnassia: Åh vad bra att du fått tag på Oupsie {#emotions_dlg.flower} 

BS: reklamen har jag bara sett högst uppe på denna sida emmelanåt och på FL såklart.. vet inte om det gått på tv? Hoppas Iris är på fsk idag. Jobbigt med de bråkiga barnen  

• Fru FruLLan

Här är en som inte blivit tagen av mumintrollet!
    jag smyger runt så tyst och försiktigt så mumin hinner inte ikapp mig

cicci: puss
    jag gillar grejer som man kan jaga bort genom att hota med stavmixern!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!