• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • planeringsdax

ja här planeras det bröllop för fulla muggar

skall snart sätta mig och göra inbjudningskorten och kanske lite annat pyssel.....
    kul att läsa om lyckade ul mm i tråden, det är första gången jag är inne här så jag har inte läst så jätte mycket men jag skall nog hänga med rätt bra endå tror jag

• BrudSommar2006

Va, har Oupsie inte varit här, det har jag inte ens tänkt på! Vad nu då???

• nennesjuttioåtta

få se nu
    åh herregud, jag har varit på många "hemmafrupartyn". Sexpartyn är ju lite kul. Övriga ger mig variga eksem. Men måste gå av ren artighet för oftast är det en kompis som bjuder dit någon och för att det ska bli lite folk å går jag. Det har varit ett par tupperware (jag ska inte köpa jag ksa inte köpa ÅÅÅH men så praktiskt med en plastbytta för bara 597:- och då ingår en apelsinskalare!), aloe vera, mary kay...men det mest bisarra var ett jävla kryddparty för något år sen där det var kryddblandningar av alla det slag som kunde bli chokladpudding eller köttbullar eller soppa (oklart om det var allt i ett) där värdinnans mamma blev så exhalterad och lekte Oprah-publik med OOOOH ÅÅÅH Åh herregud man vill ju köpa allt AAAALLLTT!!! Tveksamt om jag blir insläppt hemma med 15 g köttbullskrydda för 200 spänn. Men tupperware är ju bra men dyrt. Jag har ostkupan, AM! Det enda dåliga med den är att locket är kupat så man kan inte ställa något ovanpå (typ osthyveln eftersom den inte får plats inuti). Ska man ha matlådor så fick SIA-glass lådor bäst i test av Sverker Himself och de funkar skitbra och då får man ju glass innan också.

Telis mår alldeles utmärkt, har väl börjat jobba och hinner inte in så ofta  

• nennesjuttioåtta

Vad säger ni, ingen Oupsie?!?! hohooo?

Solsidan rockar!  

• FruCicci

BS, Victor är född exakt 2 veckor efter Iris Så han är också född i juni (men han var planerad till juli, fast han kom ju 4 veckor tidigt).

Jag tror det är olika beroende på barn.
    Victor kan ju lätt åka pulka upp och ner i en timme, det är ungefär lika jobbigt som att åka skidor. Sen är det inte skidåkning i 1h 45 min, av egen erfarenhet som skidlärare, så leker man mycket med barnen, gör olika rörelser och sen har man mys stund och nervarvmning efter åkning och i backen är det myckrt vila och vänta...

Om skidkolan tycker 1 h 45min är lagom, så har de kanske utgått från vad barn brukar palla med. Men sen tror jag det är mycket bra om man är i närheten om det händer ngt...

• Parnassia

BS - ja, jag förstod att ni ville gå samtidigt på skidskola. Är skidskolan dyr?
    Jag har ingen aning som sagt om hur just skidskolor fungerar, men om jag hade tyckt att det handlade om mycket pengar och om jag själv hemskt gärna hade velat gå hade jag INTE anmält Stora. Så viktigt är det inte att hon skulle fått åka just i år eftersom jag just tvivlar på tålamod och ork.
    Jag hade väntat till nästa år, för då hade hon förmodligen fått ut mer av det plus att vi hade kunnat åka ihop på eftermiddagarna. I år har hon nog ärligt talat roligast i pulkabacken och vid korvgrillningen. Men det är ju som sagt MITT resonemag, inga värderingar alls gentemot hur ni än väljer.

• nennesjuttioåtta

men jag fattar inte, när plussade du Hattis? Är du redan i v 8+0?!?! 

• FruCicci

Nenne
    Jag har inte ostkupan därifrån, utan en från Åhlens, den är kanon eftersom man just kan sätta saker på den H
    Kryddor lät ju så där du

Har suttit och surfat på en särskild bal som sär i sthlm, men så klart är den först nästa år (den går vartannat år).Ha ha ha då har jag ett helt år på mig att fixa ny klänning och dyl.
    Känner starkt att jag behöver lite mer glamour i livet. Blir så inspirerad av AMs klänningslänkar och halsband och annat

• FruCicci

Hattis i vecka 8, hole moses! Det är lika förvånande som att jag hörde att Snartis är i vecka 11! Tiden går så sjukt fort!

Själv är jag i vecka 20
    NOT! I wish though!

• Parnassia

Cicci - Jag får nog sätta Stora i skola hos dig! Hon åker också gärna pulka i en evighet men med skidorna på blir livet mer besvärligt om man frågar henne. Den nya, lite krångliga utrustningen ihop med liftåkning och längre backar tar mer på orken här hemma.
    Fast vår första session i backen i år var en succé, när vi väl knäckt "liftkoden" dvs. Jag plogade baklänges framför henne och hon plogade sig själv bitvis och bitvis fick jag agera stopp. Tack för tipsen, fler mottages tacksamt!
    Vi har kört med sele innan, men hon måste lära sig ploga bättre själv och kunna lite mer själv innan vi får riktig glädje av den tror jag.

Ingen som har Oupsies nummer? Inga nyare inlägg på FB heller btw.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!