• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

BS – ring och fråga dem, den erfarenhet jag har är att om någon barn lackar ur så gör de sitt bästa för att det ska trivas. När min systerson gick första gången så ville han inte åka första dagen så då var han nere och "hjälpte" liftpersonalen. Men sen ville han vara med och sen fick de slita honom från området. Då var han nog 2,5. Men de leker ju som sagt mest då.

• Parnassia

Smart Nenne! Så långt har jag inte kommit i funderingarna än!

"Va!? Just det, det finns ju folk som kan svara på frågorna IRL liksom!? "

• nennesjuttioåtta

Cicci, om de hade haft något som kryddade sexlivet också, förutom köttbullarna, så hade hon nog gått upp i brygga.

• Klockarbol

Hej, hej alla!

Jag har också reflekterat över att Oupsie inte synts till. Sen är det ett par till jag tror jag saknat ett tag men uppenbarligen är jag lika dålig på att komma ihåg nick som att komma ihåg riktiga namn

*vinkar till planeringsdax!*

Jag hade nån tanke när jag loggade in men den försvann lika fort igen - nåvars, kommer väl på det igen om det var nåt nödvändigt

Skidor har jag aldrig åkt, inte mer än det obligtaroriska i skolan på längden och det avskydde jag varje sekund av!
    Så där kan jag inte bidra med nåt vettigt alls mer än att om du känner dig tveksam BS så kanske det är bättre att hoppa över det i år? Känns som att du kommer ha roligare med ditt om du inte behöver stressa över hur det går för den lilla?
    Och hon är säkert fullt nog nöjd och glad hos farmor (var det så?) tror jag!

Men Tupperwerepartyn är kul nån gång ibland
    Brukar ingå smaskigt fika och jag är lite halvsvag för plastburkar av nån anledning!! Dock är det O som har ruinerat oss de gånger han har varit med - och det har han varit ofta. Så fort han "bröt isen" för en massa år sedan så var det helt plötsligt en massa äkta och oäkta män som började gå på plastparty

I morse tillbringade jag 20 minuter med att gräva och sanda loss min bil ur 2 dm snöslush på vår infart. Himla trälig start på dagen att öra fast redan innan man har lämnat den egna gården...
    Mina händer klagar högljutt och med eftertryck över den omilda behandlingen i morse, var faktiskt ett tag sedan jag hade så ont att jag fick tunnelseende!

Kvällen har O och äldsta dottern ägnat åt att skotta loss hans bil som kördes fast på tvären när han kom hem från jobbet.

Nu te och vetebröd!

• nennesjuttioåtta
    Parnassia skrev 2011-01-17 22:41:42 följande:
    Smart Nenne! Så långt har jag inte kommit i funderingarna än!

"Va!? Just det, det finns ju folk som kan svara på frågorna IRL liksom!? "
    hahah maken brukar säga att jag får väl fråga allsvetande tråden om snart allt. Btw, det luktar fortfarande överkörd raggare här hemma... Dock med en touch av wonderbaum idag, igår var det jobbigt.
  • FruCicci

Kul att det går bra för henne parnassia!

Holy Moses på det med Heja heja dotra!

Jag tror man ska leka fram ganska mycket vad det än gäller med barn....

Hur som, nu ska jag försöka sova. I natt har jag jagat mumintroll med Victor typ 3 ggr och hanterat en galen Louise som vägrar ligga i sin säng och sen helt plötsligt har hon skrikit sig hungrig, så jag måste fixa välling mitt i natt.
    Slutade med att vi låg 4 stycken i dubbelsängen!
    Maken är förkyld, så han snarkade som fasen! Så summan av det hela är att jag legat som en stektsill på 20 cm i en och samma ställning hela natten
    Inte så nice! Men vad gör man inte.....

• FruCicci

lilla fina Nenne Du är så jäkla rolig så det är svårt att slita sig!
    Överkörd raggare
    Upp i brygga
    Det ska finnas roliga oljor, som får en att göra mer än gå upp i brygga Hon kanske skulle lägga till lite till sitt sortiment, tanten med kryddorna

• nennesjuttioåtta

Cicci - iih give me those meatballs, mister! Oooh aah! 
    Nä, jag ksulle inte köpa den kryddan för det var samma bismak av metall på allt, köttbullarna, chokladpuddingen och om det var löksoppa man fick provsmaka. Kul att hotta upp onsdagsnypet med en lätt touch av tuggad folie för 995:-

• nennesjuttioåtta

då är det ju billigare med piercing. Eller jag vet inte.

• nennesjuttioåtta

Om det är smaken man vill åt, menar jag.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!