• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru FruLLan

jag måste nu vara kärringen mot strömmen och erkänna att jag inte alls är särskilt road av baler och galaklänningar osv.
    kan tycka att det är lite kul att klä upp sig lite ibland och vara fin men bal. Näe inte min påse nötter alls.

• FruCicci

Hej Frullan!

ha ha nä det förvånar mig inte en sekund att du inte gillar baler och sådana galej
    Du gillar ju inte rosa heller hihi

Längtar till Louise kommer in i prinsess stadiet, då ska vi leka hon och jag och Victor får vara prins och pappa/make får vara riddare ha ha ha

Stavmixer skrämmer de flesta, om man har sått och sett hur potatis och annat blir till mos, så kan man lätt föreställa sig mumintrollen bli mos

• fru AM

Fast nu ska vi inte vara så hotfulla mot Mumintroll tycker jag - tänk på att Snorkis är här någonstans. Hon får inte komma i närheten av stavmixern!

• FruCicci

Just det AM, Snorkis har det som sin profilbild, det har jag inte tänkt på
    Jag kan faktiskt förstå att barn är rädda för mumintroll, de är lite läskiga

Nä nu måste jag jobba på, har suttit och surfat runt halva dagen....

• start september

Skummar bara lite från jobbet, mår tokilla efter maten. Jag har Lergigan som jag fick förra gången och de kommer väl till pass. Det känns som jag mår sämre för varje graviditet. men visst är jag tacksam för det, så nojar jag lite mindre.

Tack för all grattis, jag är hoppfull, men inser att oron inte kommer försvinna förrän förhoppningsvis i v 20 eller så... 

Hattis, hade du jättelång cykel? Du plussade efter mig, men jag testade plus redan i v 3+2 så det kan säkert stämma att du är i v 6+5 eller vad de nu sade till dig.

Alla andras graviditeter går snabbt, det är ett känt fenomen.

Fossing tipsade om Anti munsårssalva, tack för det. För de allra flesta går det säkert bra att ta den, men den stimulerar immunförsvaret något enormt. Jag som kämpar med upprepade missfall vill inte chansa på det.

• fru AM

September: Men compeed munsårsplåster (alltså dagvarianten) kan du väl använda? De som är för dagbruk innehåller inga verksamma substanser.

• smint

Måste bara fråga er .. någon på jobbet sa igår att om man hade mkt halsbränna under graviditeten att man fick barn med mkt hår??  Är det någon skröna eller ligger det  något i det?  shit då kommer detta barn ha hur mkt hår som helst

Låter ju som en skröna men hon på jobbet trodde absolut att det låg något i det..

• Fossing77

September: Där ser man, saker jag inte hade en aning om. Tur du har stenkoll. :) Jag har haft herpes munsår så länge jag kan minnas, men inte refleketerat direkt över vad jag sätter på dem. Har ju testat i princip alla sorter som finns att få tag på genom åren, inkl det gamla hederliga att peta hål på blåsor. Det i kombination med att dutta på handsprit har visat sig göra bra nytta förresten. ;) Medeltidstips, men det torkar ut dem fortare.

• smint

haha hittade lite länkar ang hår på bebis vid mkt halsbränna, men det verkar vara en skröna

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!