• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Åh - angående riddare o prinsessor så är det Mindre som är riddare hemma hos oss. Med rörskål på huvudet och visp i handen.

Hmm...måste oxå kolla bilder.

Har suttit på internföredrag hela dagen och vips blivit med nya sysslor. Kan bli givande, men jag vet inte riktigt var jag ska börja - som med allt nu. Jag ser liksom inte skogen för alla träd

• Fossing77

På hovets hemsida ligger ju bara bilder där något/någon är ivägen för magen... pff! irriterande!

• FruCicci

Fossing, det är på aftonbladet man kan se bilder från AbuDabhi där hon har väääääääldigt löst sittande plagg på sig! Liksom uppenbart!

• Fossing77
    FruCicci skrev 2011-01-18 15:53:20 följande:
    Fossing, det är på aftonbladet man kan se bilder från AbuDabhi där hon har väääääääldigt löst sittande plagg på sig! Liksom uppenbart!
    Ja, att det varit lösa kläder ända sen Nobel har ju varit uppenbart. Det MÅSTE ju vara nåt på gång där!
  • muggles
    fru AM skrev 2011-01-18 14:45:29 följande:
    Grattis Muggles till bra UL!

När är det Skräcködledag? 
    På torsdag. Samma dag som presidenten installeras i Vita Huset och som även Frejis har föd.dag på
  • muggles

Snartis och Parnassia: vi ska på kontroll en gång i veckan nu i början. Fortsätter allt att se bra ut kanske det glesas ut till de normala (för enäggs) varannanveckas kontrollerna. Och efter v30 släpper man UL-kontroller helt.

• smint

Jag tror också hon är gravid kronprinsessan alltså. 

Hämtade en lugn tjej å fsk.. trots nästan 11,5 timmars sömn hade hon sovit på förskolan.. lite misstänkt snuva och lite varm så får se om det är någon sjukdom på gång nu..

Mugglan: Åh så skönt med UL. Och skönt att tillväxten ser bra ut..  Spännande med födelsedag snart då

Snartis: Usch vad jobbigt med illamåendet..men postafen har hjälpt många så hoppas det hjälper dig också..

Snacka om att man är inne i sig själv när man är gravid, jag brukar annars kunna se o någon är gravid ganska tidigt framförallt på jobbet. igår när jag hälsade på så kom min närmsta avdelningskollega och berättade att hon var i v 20.. Har helt gått mig förbi under hösten då jag fortfarande jobbade.. så berättade hon att hon nästan kräkts i en buske i humlan när vi varit där med barnen.. jaja   

• passionsblomman

Tack för att ni tänkte på mig idag!
    Det har tagit en evinnerlig tid, eftersom jag är hänvisad till att åka buss medan vi väntar på att bilverkstaden ska öppna (semesterstängt). Bussarna som går mellan min by och VC är i stort sett skolbussarna, så det blev en väldans lång dag kan man säga.
    Men bra.
    Teamet består av idel trevliga och vettiga kvinnor känns det som. Efteråt hade jag ett eget möte med sjukgymnasten. En första träff är ju alltid just bara det, emn den är viktig för känslan av hur det kan komma att bli. Jag tror det kan bli kanon, faktiskt.
    Ytterligare en person ska blandas in i det hela-mycket för att jag som en del i de närmaste månadernas arbete med mig själv har valt och fått stort stöd för att försöka komma ner i vikt efter katastrofuppgången de senaste åren. Det är någon särskild avdelning för hälsan där man kan få stöd om man tex ska sluta röka, dricka eller gå ner i vikt eller vad det nu kan vara.
    Så det blir kuratorn, sjukgymnasten, läkaren och den här fjärde som jag inte vet vad hon är, plus samordnaren.
    Det kommer att bli ett idogt arbete med mig och för mig själv och utifrån mina behov och min förmåga. Och jag ska göra det själv men med deras stöd och hjälp i processen. Låter ju självklart alltihop när man ser det, men hur ofta i livet har man verkligen plats för just det där? Iallafall för mig så finns det en stark tendens att det i stort sett alltid är saker som ska ske utifrån andra måsten och behov och så blir det ingen tid/kraft/ork kvar till ens egna.

Min enda lilla käpphäst är att de väl vill att jag ska ta antidepp vilket jag helst inte vill, men vi har kompromissat och jag ska börja med en rogivande tablett för att trigga kroppens sömnsignaler, och kanske räcker det långt med bättre sömn. Annars blir det mer medicin som en starthjälp i processen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Cicci, mixade mumintroll! Herregud vilken brutal bild jag fick!

BS, Clearbluereklamen är här överst i trådarna och nederst med så varje gång man ska läsa är där en banner med "Vi vill ha barn-är du en av de som försöker" liksom den dessutom ligger ovanför "svara i tråden" så man måste se den varje gång man ska skriva med.

Skönt att ni fått tag på Oupsie!

Mugglan, också skönt med bra besked på UL. När mer precis fyller du år?

Åh hjälp vad hungrg jag är, måste skynda mig och laga mat!
    Ses!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!