• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Tupperware = dyrt, fyndar hellre samma varor på andra ställen som säljer i princip samma grej till en bråkdel av priset

Frullan-idag kan vi tävla i onda tankar

• Fru E

Porchez-klart du ska våga med på nästa vårträff

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-18 20:34:23 följande:
    Hur kan en tårta vara äcklig? Hur den än ser ut. Det övergår mitt förstånd.
    Ojojoj AM det är vääääldigt enkelt.
    Tårta som smakar socker och smör men inget annat är tårtor JAG tycker är rätt äckliga....... Tyvärr gör de flsta amerikanska tårtor just detta!
    Men men dottern gillar dem så jag gissar att om man skolas i tid så är det mesta ätbart  
  • sweetstreet
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-18 20:51:18 följande:
    Cicci, ja visst ja, så var det ju, Iris kom sent och Victor tidigt och så är han ju inte alls född i början av juli. Det visste jag ju egentligen!

Mumintrolljakt, det är grejor det, ja jag säger då det! Iris älskar mumintrollen. Fast hon är rädd för spöken och monster men har ännu inte börjat oroa sig för att de finns i hennes rum tack och lov.
    Här är det också ust späken och monster som är läskigt. Fast inte i sovrummet riktigt för dottern sove ju i vårt sovrum.
    Mumintrollen gillar hon som sagt. Iallafallm iböker men filmen tyckte hon var lite otäck.

• BrudSommar2006

Vi ska inte flytta förresten, det blev väl husprat här pga att andra här letar nytt och då uttryckte jag min förtjusning över Vaxholm bara.

• sweetstreet
    Fru E skrev 2011-01-18 20:59:04 följande:
    Jaaaaa en ny trådträff i vår med champpppppaaaaagne, det är ju därför som jag inte är på smällen så jag kan dricka  då
    MEN du komer ju att VARA det när trådträffen är i Sommar!!!!!!!!!!
    DET tycker jag att vi BESTÄMMER!

Förresten vill jag ocså se bilder på vackra tårtor!!!  
  • Fru E

AM-som sweetan skriver består amerikanska tårtor mest av botten och ett lager smörkräm och sedan då sugarpasten som även den är söt, inte i min smak heller men mycket enklare att få dem stabila och jämna i formen

• Fru E

Sweetan- finns några få bilder i mitt galleri men ska komplettera dem med de senaste med snart tänkte jag, är lite stiltje nu

• sweetstreet
    Fru E skrev 2011-01-18 21:18:48 följande:
    Sweetan- finns några få bilder i mitt galleri men ska komplettera dem med de senaste med snart tänkte jag, är lite stiltje nu
    Å kul ska titta!!!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!