• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Lilla Oupsie - stackars dig, det låter jobbigt det där (fast normalt att få lite sån där panik strax före BF) Önskar att jag bodde i närheten så skulle jag komma och hjälpa dig att rensa och ta emot muppar från Blocket!

Har du gråtit ut hos din man - om inte så gör det. Stor kram från mig! 

• Oupsie

Hej Vickan, trist att höra att det strular på jobbet nu när din chef slutar. Hoppas att det löser sig på ett bra sätt tillslut.

Jag kommer inte riktigt ihåg mer vad jag skulle kommentera... men jag vinkar till alla! Ska gå och äta lite nu, hej så länge.

• Hattis

Kraaam Oupsie, vad jobbigt det låter. Jag skulle säkert ha gnällt tio gånger så mycket som du, jag tycker att skavsår på hälarna är frukansvärt och att ALLT gör ont. (förlossning - tjena...) Och om du inte ens kan ligga eller gå utan att det gör ont, hur ska du då rensa och fixa??? Bort med det dåliga samvetet. Du kommer att bli en jättebra mamma. Kraaam igen!

Jag vill också gå på bal, men sist jag skulle på baluns kom jag inte i den klänningen jag hade tänkt mig Skäms. Mitt mål är att jag någon gång ska komma i den igen (helst före 90-årsdagen). Den är fantastiskt fin, rostmelerad och draperad, aah.

Hold your horses Nenne och Cicci, 8+0 är på torsdag nästa vecka på inskrivningen (som jag tycker är onödig eftersom det känns mest troligt att det inte finns något som lever. Har noll symtom nu.) Hade en jättelång cykel, ingen rh-stegring dag 23 och sedan vet jag inte. Tror att det snarare är 7+0 nästa torsdag men den som lever får se (hör du det mitt lilla foster!!!).

Tack Snartis och grattis om jag inte har sagt det! Eländigt att må så illa, jag förstår det efter pravidelskiten. Hoppas att det blir bättre. September (m.fl.) vad sjukt ändå att man på ett sätt kan uppskatta att må illa, som ju är det värsta som finns. Men det tyder ju onekligen på att det är något där som sprattlar och har sig

Jooo, Nenne, vilken grej - osthyvel på osten!!! Så smart! Vi har fyra osthyvlar och samtliga är mystiskt nog alltid skitiga i diskmaskinen. Jag får iofs en vision om att vi aldrig någonsin skulle diska den då, men hur skitig kan den bli. Hade en dagmamma när jag var liten där familjen alltid hade smörkniven i smöret och det kändes inte så fräscht men det var ju liksom rätt många näspetande barn som grävde med den också...

• viktualia

Oupsie - hade du bott närmare hade jag kommit stormande och hjälpt dig!!!!!!!!!! jättekram!!

• muggles
    fru AM skrev 2011-01-17 18:36:16 följande:
    Jag vill gå på Tupperwareparty hos Lapinette! (fast vore ett kul tema på trådträff - vi kan kombinera med ost och vin) Eller gärna få Tupperwaretjejens namn och nummer så jag kan köpa en ostkupa!
    Nej SEXPARTY ska vi ha om vi ska ha det som trådträff!!! Dildosar och grejer...
  • sweetstreet

Grattis till Izzie!!!! Underbart!!!

och September vad GLAD jag blir att det såg fint ut med det lilla hjärtat som slog!
    Tänk 8 (!) graviditeter det är ju otroligt egentligen. Denna gång bara MÅSTE det gå vägen!!!!

Mugglan att Ada och beda mår bra är sååå otroligt fantastiskt!!!! Jag blev tårögd när jag läste det... Av lycka då.... 

Oupsie, vännen! Om jag bara kudne hjälpa så skulle jag.  
    Att du känner som du gör just nu tror jag är en blandning av hormoner och att du har en sådan jävla värk! 
    Men du SKIT i vad ni har eller inte hemma!!! Ärligt! Det fixar sig. Det är vääääldigt LITE man behöver när barnet kommer. Den första tiden  är det mest kläder till barnet samt blöjor. I övrigt kan man fixa det mesta ändå.
    Vi fick ju lite panik eftersom vår tjej kom nästan 7 veckor för tidigt och vi ahde planerat att BÖRJA hanlda saker någonstans där ikring. Vi hade nästan inget hemma. Men som sagt det behövs inte mycket. Såhär i efterhand kan jag säga att det mesta av det vi "panikhandlade" medna hon låg på neo egentligen inte hade behövts handlas. Vissa saker inte alls och andr kanske var bra men först senare. Så ingen panik!!!!!
    ta hand om dig istället. Förösk vila så gott du kan. OCH kanske vore det bra om du kunde kontakta någon att prata med. Sådana här känslor kan förstärkas av hormoner och annat och det kanske skulle vara bra att ha börjat bearbeta dem lite innan förlossningen????

Stor kram!!!!!

• sweetstreet

Så vill jag säga till Snorkis också att jag på sätt och vis tyckte det var BRA att din konstiga kusinfru (?) sa det hon gjorde på senaste festen. För det bevisar bara att hon är helt och hållet känslig och därmed har hon förverkat sin rätt att andra ska vara trevliga mot henne. Sådana personer kan man t o m  säga till att man inte vill prata med p g a att de betett sig helt galet tidigare. Utan att man ens ska få dåligt samvete över det.
    Så det så!  

Ibland kan det ändå trots att man blir ledsen, kännas bättre att sådana personer är 100% okänsliga för det gör det enklare att inse att man inte behöver tänka att det är ngt "fel" på en själv eller ens egna reaktioner. Man inser att allt ligger hos den andra personen och därmed kan man försöka att totalignorera den och vad den säger framöver.

• sweetstreet
    Hattis jag förstår din oro och fattar inte varför du inte kunde få ett tidigare VUL. MEN denna gång SKA det BANNE MIG GÅ BRA!!! SÅ DET SÅ!!!!!!! :-P
    DET TYCKER JAG ATT VI TAR OCH BESTÄMMER! 
  • sweetstreet
    FruLLan,
    vännen återigen en varm kram till dig!!!  
  • sweetstreet

Cicci,
    hahahhaaaa mumintrolljakt!
    Min tjej gillar mumintroll hon!!!!!!!!
    Fast hon fick en dvd med en film i julklapp och DEN tyckte hon var skitläskig! Tror man måste vara äldre för att fatta det där med vemod och annat....?
    Däremot gillar hon de böcker hon fått fast hon tror de är "hippos" . Gulligt!

Hon är däremot jätterädd för monster och de får vi ofta jaga bort. Med ficklampa!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!