• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

konsten att få datatid : ge Trollet Ellosreklam och sätta honom på golvet!

Köppartyn - har bara varit på ett och det var me&I.... och jag fick mina varorna 72 dagar senare... mjaaaa

• muggles

Cicci: jag älskar också att gå på bal, tyvärr är det alltför sällan man har chansen. Har varit på student och examensbal det är väl det... (Till min studentbal sydde jag min egen klänning så jag var den enda med mönstrat tyg - alla de andra hade ju hyrt sina så de hade enfärgat. Den blev riktigt ok faktiskt trots att jag fållade det sista timmen innan jag skulle iväg... )

PB: härligt att teamet kändes bra! Jag tror din viktuppgång kan bero på delvis på dålig sömn. Sömnsvårigheter leder ofta till viktökning (och depression...) och kan även vara en trigger för diabetes II. Så det är jättebra att du får hjälp med detta! En sak att komma ihåg är att motion motverkar depression, det tycker jag borde användas oftare av sjukvården. Motion på recept typ.

Piggelin: härligt med bubbelpoolen i helgen!

Snartis: hur går det med blödningarna?

• kängu

Jag skulle också supegärna gå på fler baler- älskar att klä upp mig!!

Jag sitter i soffan och jäser efter att ha smällt i mig en halv kladdkaka... säga vad man vill om mig men jag har iaf inga problem med aptiten

Oupsie, usch för att må så dåligt Instämmer i allt Sweet skrev till dig, som vanligt är hon så klok och slår huvudet på spiken KRAM!

• kängu

Till min studentbal sydde jag om en gammal släktings Nobelklänning- blev sjukt fin! Vet dock inte var den tagit vägen nu?

• muggles

Oupsie: vet inte om det är  ngn tröst men Daisy behöver inget färdigt rum det första halvåret... Men det tillhör ju "boa-känslorna" att man VILL fixa, det är naturligt att man vill förbereda för den nya familjemedlemmen. Desto jobbigare då om man inte orkar Tänker på att vi hade köpt spjälsäng några månader innan BF och Moa sov i den första gången när hon var ca 2 mån...

• muggles

Kängu: hur går det på jobbet?! Är det lika intressant som du trodde?

• muggles

Jag upptäckte förra veckan att jag valt fel yrkesbana i livet! Jag skulle ju ha blivit obstetriker. Hade jag valt idag hade jag valt det. Gudars vad intressant att jobba med sådant! Och så sitter man och harvar med fåniga datorer och helt meningslösa saker

• Telis

Vilken plusvåg - GRATTIS Hattis, Snartis, Izzie och september! Vad skönt med lite glada nyheter!

• kängu

Mugglan, Ru sov inte i den förrän han var 6 mån Sov bara i vagnens liggdel fram tills dess. Tackar som frågar, det är jätteintressant, tungt, ansvarsfullt och mycket snabba beslut som kan få stora stora konsekvenser i människors liv. Så ungefär som jag trodde

• BrudSommar2006

Oupsie, jag förstår verkligen att du inte orkar hålla på och rensa nu, vi har fortfarande inte lyckats komma i ordning i Astrids rum och eftersom vi inte har någon press på oss eftersom hon än så länge sover i vårt sovrum så blir det aldrig gjort heller. När bebisen har kommit kommer ni nog inte heller orka hålla på med sådant till att börja med gissar jag men så småningom kommer ju allt att flyta lite bättre och då kan ni väl ta tag i det igen?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!