• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

parnassia – kul att det gått så bra för Stora att åka! Yeii!

• Parnassia

Nenne - jag gissar att du var på ett AlpNaering -party.

Här i obygden finns party för ALLT! Jag har varit på tupperware, ovan nämnda kryddor, underkläder, sexleksaker, krukor, smink, hudvård, ljus, städprylar*2 mm. Helt galet, och oftast går man för att träffas och FIKA. Sämre deltagare än mig får man nog leta efter, jag handlar i princip aldrig något.
    Men fika gillar jag

• porchez

Klockarbol - härligt att det finns nån mer som använder sig av ordet träligt! Haf gle ser inte själv för jag tycker det är för fult ord men jag tänker det ofta att skotta fram bilen är inte roligt är noga att ställa mig på parkerin och inte på gatan när det snöar ute. Lättare att skotta fram bilen då. På tal om skidåkning har jag ett dilemma. Jag ska jobba nu två helger i rad, jag är inte ledig nånting i veckorna i mellan. Nu har jag blivit till frågad att följa med till Sälen veckan efter mässorna, onsdag till söndag. Jag vet inte om jag kan få ledigt från jobbet ens då men definitivt inte nånting innan. Det vore ju så kul att åka upp, men frågan är, orkar man? Jag kan ju inte åka än, var uppe förra året och åkte bräda för första gången. Så det är både fysiskt jobbigt plus lite sömn och utarbetad... Samtidigt som jag har chansen nu och det är nog sista gången för i år. Det är samma gäng som var uppe förra året och tanken på att stanna hemma är ju också super tråkigt...

• Parnassia

Jag hittade oupsies nummer ganska lätt. Är det för "hispigt" att skicka ett sms? Vi kanske gör en höna av en fjäder nu...

• nennesjuttioåtta

parnassia – åh jag vägrar gå på dessa ljuspartyn! Jag går också för fikat (nämnde inte det men trodde det var uppenbart, hahah!) och tar en broschyr för att vara snäll (skiter väl de i)

• Parnassia

ÅK Porchez!
    Sova kan du göra en annan gång!
    Och om du inte orkar åka hela tiden kan du väl ta en öl i backen eller åka hem en sväng och sen möta de andra på after skin?!

• porchez

Oj vilken fart det var här inne på kvällskvisten?

• nennesjuttioåtta

sovdags! Yei!!! Tack för kvällsunderhållningen flickor!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!