• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Tuppuware party, det har jag bara varit med sexleksaker, et antal gånger, ha ha ha och jag köpte massa skojiga saker

Grattis till lyckade Ul och Vul och pickande hjärtan!

Izzie, såg när jag skummade på jobbet att du plussat! Hysteriskt roligt - super grattis tjejen!

Mugglan, gött med kramen du fick på jobbet!

Piggis, vad härligt med svensexa och möhippa och allt som var så fint ordnat runt om. Och lille Eric som skötte sig som en klimp han är!

Snaily ska du flytta hit? Så otroligt kul i så fall! Heja heja.. och heja heja vagning och promenader med Yngla!

Kokosen tack för igår! Toppen!

Frullis, massa kramar ......

Välkommen nya tjejen, jag tycker nog det var en bra beskrivning till en början....

Sitter och kollar på idrottsgalan, snyftade till när jag såg Stenmark och bröderna Mare! Så underbara minnen!
    Nehepp. Skulle bara in en snabbis.

Vinkar till er andra som jag inte har haft förmågan att kommentera, men ni är inte glömda för det.....

• BrudSommar2006

Planeringsdax, så vi får ett bröllop på g i tråden igen, det händer ju inte så ofta!

Smint, din kaka låter fantastisk!

På lördag ska vi på 40-årsmottagning, alltid samma problem med present och hon som vi ska till är verkligen speciell så det gör det hela extra knepigt, men, men. Mamma fyller år i veckan också och vi ska dit på söndag så måste hitta något till henne också. Plus att Iris ska på kalas till en killkompis innan mottagningen på lördag och Iris vill att han ska få en buss i present så jag hoppas att jag lyckas hitta en sådan...

• BrudSommar2006

Hej Cicci, hur mycket skidor åkte Victor när ni var iväg nu sist? Skidskolan jag funderar på om vi inte skulle sätta Iris i nu i mars i alla fall är 1 tim 45 minuter i fem dagar, det låter ju väldigt mycket?? Tänker att hon kommer att ge upp efter en kvart och vi får komma och hämta henne!

• FruCicci

Hej BS,

vad jobbigt med Alex på dagis, buss på han bara... jag blir alldeles stressad och arg när min son berättar om dumma ungar. Han har en Philip på sitt dagis som är helt blåst, tack o lov tycker fröknarna det med. Men jag måste i morgon ta upp det eftersom Victor har sagt hemma att ungfan sparkas!                                                               

Vad konstigt det blev med radbrytningen nu då....

Ag Solsidan missade jag nästan alla avsnitt när det gick sist, men såg i går, sååå bra! Man garvar igenkännande hela tiden! Men vilken tur att du sett 2 avsnitt nu då, ha ha ha du är så vansinnigt skön... Astrid skulle bar veta vad kul du är. Tänk om hon inte skriker nästa gång, då kan du se 2a avsnittet en gång till och verkligen forska ut detaljerna

• porchez

Vickan - fy för jobbstrul, tråkigt när det inte blir som man tänkt sig, du som var så glad för din deltid. //////////////\\\\\\\ BS - jag blev också sur när jag kom på att jag missat solsidan, tack vet jag tv4play som räddade mig. Ladda ner serier har jag aldrig lyckats med... \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Hej planerinsdax, välkommen och säger som de flesta nya får höra, bli inte skräms av tempot i tråden, vi skriver som galningar men det är bara att hoppa på. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Nenne blev idrottsgalan här med, men tycker den är lite stel och tråkig, alla humor sketcher och skämt funkar inte på den publiken synd att de slutat sända grammisgalan, där är det iaf. drag. Kanske lite för mycket ///////////// BS - men vad dumt på dagis, även om det inte är era fröknar som har hand om Alex får väl de vidarebefodra detta till Alex fröknar. Stackars lilla Iris ska inte va rädd för att gå dit heller.... Hoppas det löser sig.

• FruCicci

Victor älskade skidåkning BS han skulle kunna åka en hel dag. Han åkte kanske i 45 minute i julas med mig.
    Skidskolan har ju mer än bara åka skidor, de kör uppvärmning lek och sång och sådär med, så det ska nog gå kanon!

• Parnassia

Cicci och BS - ang skidåkning. Hur gammal är Viktor? Iris är väl som Stora och blir 4 i år?
    Stora fyller i april och åkte lite förra vintern och några gånger den här vintern. Men hon skulle inte orka  i 1h 45 min, varken rent orkesmässigt, men ffa inte tålamodsmässigt. Hon kanske orkar 30-45 min om allt går bra.
    Jag har aldrig gått i skidskola så jag vet inte hur det är, men hade Stora gått så hade jag nog hållt mig i krokarna för att kunna rycka in vid behov, men så pass långt bort att hon inte kunde hänga på mig hela tiden, för då hade hon nog hängt på mig hela tiden.

*vinkar till  Planeringsdax*

Jag saknar Telis! Någon som hört nåt från henne? Hur går det med jobbet? Och hur går det med Televinkens mage?

Oupsie har väl inte varit inne på ett tag heller va? Hoho?!

• Parnassia

Oupsie har inget skrivit sedan i onsdags vad jag kan se. Nu blir jag nästan orolig!

• BrudSommar2006

Parnassia, jo man är ju orolig att hon inte ska orka hela och att vi skulle bli tvungna att gå dit och hämta henne men vi vill ju gå skidskolan själva samma tid, det är ju det som är problemet. Victor är lika gammal som Iris, hon fyller i juni, han i juli.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!