• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

De där tassarna på spjälsängen hade vi till Iris och har nu till Astrid också, undrar hur vi skulle klarat oss utan, de är helt fantastiska!

• fru AM

BS: Cervera är bara en av försäljningsstället för det MÄRKET - ev har de inte just den produkten. KAn du snoka reda på ett Tupperwareparty någonstans så är det ju superkvalitet på de grejerna. JAg har haft en redningsbägare(gräddvispbägare från dem i 20 år nu. Som ny.

• fru AM

Förresten: hittar du ett tupperwareparty så vill jag följa med! Behöver en ny ostkupa då min man - som går i lära för att sköta hushållet - diskade den gamla i diskmaskinen trots ett trettiotal varningar.

• Liten med Mindre

Vi har nog spjälsängstassar över någonstans om någon vill ha. Tror vi använde dem lite till Mindre, men inte till lilleman.

Övrigt som nog ska avyttras är:
    nästan oanvänd vävd sjal
    andningslarm
    baby björn
    grobag strl 0-6 mån

om någon är intresserad (har dock inte funderat över pris än) - skicka ett meddelande

• fru AM

Någon som behöver en amningskudde modell grande /(med snyggt beige avtagbart/tvättbart tyg)? Tänker dock inte skicka den på posten utan den får hämtas  vid ev köp.

• Lapinette

Om någon vill ha tupperware i Stockholmsområdet - hojta till så sänder jag över en adress/telefonnummer. Har en väninna som är superförsäljare på tupperware, hon kan allt om plast! Hon brukar även åka hem och leverera till folk .. även till Östermalm.

• Lapinette

Och hon har även försäljning hemifrån.

• Lapinette

Eller sitter ni och väntar på att jag ska ha ett sånt där party hemma?  *skräck*

• BrudSommar2006

Åh, Tupperware-party hos Lapinette, hur många vuxenpoäng får vi då?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!