• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Nenne - röklukt sägs ju neutraliseras av vinäger - utspritt i skålar. Jag har bränt bullar så pass att det börjat pyra ordentligt en gång och efter det körde jag vinäger, kamoulage i form av parfymspray och rökelse (som tur var bodde jag på söder, allt fanns i närheten) och vädring med stort V. Avtorkning av golv, väggar och tak och tvätt av alla textilier.

• passionsblomman

Ääääk vad äckligt det låer Nenne! Jag skulle sätta ut skålar m ättiksvatten lite här och där-eftersom det ju är känt för att äta upp dålig lukt allmänt sett. Fortsätta vädra givetvis och om det inte försvinner skulle jag kolla om det går att hyra en luftrenare någonstans, sådan där som allergiker brukar ha nytta av du vet.

Så länge kanske ni kan tända många tomtebloss eller så och maskera det värsta emed lite krutdoftande rök? Tomte

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

nu ringde jag giftcentralen. Det ska inte vara någon fara, det luktar bara jävligt illa

• Hattis

Titta på UL - kommer jag nog aldrig mer att göra från början efter att desperat ha letat efter liv tillsammans med en puckoasocialBM. Sist lät jag gyn kolla själv att det var dött men jag ville själv se sedan för att känna mig säker.

• Hattis

Ättika spelar nog också i vinägerligan, kör båda vet ja!

• Lapinette

Om det ska lukta bränt gummi någonstans så är det väl hos er?!!! Sorry, jag är totalt oseriös just nu.

• nennesjuttioåtta

vad snabba ni är på utryckning!  
    Lappis – hahaha nä så snabba nedslag har vi aldrig kört med tidigare men jag kan ju tänka mig att kaniner med kondom skulle kunna få upp en skaplig hetta.  

Ättika och vinäger it is then! Tanten på giftcentralen rekommenderade intervall-vädring. Stäng igen rummet och värm upp det och sen öppna upp så värmen åker ut. mer effektivt än kontinuerlig vädring (det blir mest bara kallt) . Jag var tydigen inte den enda som hade ringt om såna här incidenter, det var ju en tröst.  

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Kul att se att nenne är tillbaka!
    Hoppas att ni haft det bra. Har dock inga råd att ge angående kondomdoft heller. Vet bara att det kan sitta i hur jävla länge som helst.

Mugglan: Helt okej. Jag vet absolut att du inte menade något illa alls. Och det borde ju vara helt okej at5t fråga om vi vet vad bebisen var, kille eller tjej. Men jag tog lite illa upp faktiskt. Men det beror mer på att jag har nerverna i en påse i en kälke bakom mig än att du skrev nåt så himla dumt, Så no worries. Förlåt mig!

Jag har bara bävat för varendra liten köns fråga/kommentar/åsikt eller vad som eftersom jag är så övertygad om att jag orsakat det här eländet själv genom mina förbjudna könstankar. Så bara ordet kille/tjej får mig att få ångest.
    Sen var jag verkligen inte beredd alls på hur stor och "färdig"en bebis i v16 är. Det blev verkligen en slags chock. Shit det är verkligen en BEBIS., Jag var inte beredd. Det hela hade varit så himla mycket lättare om det hade varit någon oformlig klump som kom ut. Men det var ju en vacker bebis.
    Shit vilka hjärnspöken jag har efter detta.
    Och jag önskar så innerligt att bebisen bodde kvar i min mage och mådde prima. Frågan VARFÖR kommer så himla snabbt igen. VARFÖR... men svaren kommer inte dock.
    Men iallafall.
    Förlåt att jag reagerade så starkt.
    Hoppas DU mår bra!

Lappis: Åh vad jobbigt med tråkigt på jobbet och preoblematiken med att flytta och byta jobb osv. vilken skit sits. Kan ni inte bara få er bebis NU! tycker det är er tur för länge sedan. Hoppas ni hittar nya jobb i sverige trots att det ser svårt ut.

men vad skulle jag mer kommentera... det var ju massor nyss... strange

• nennesjuttioåtta

nä, här är det kondomfritt så det förslår!

titta på UL – förstår att det är läskigt om man varit med om tragik. Men skulle nog då göra som dig, Hattis. Titta efteråt bara för att vara säker själv (slippa tanken: tänk om de såg fel?!?) 

• Lapinette

Frullan - kram till dig och det du/ni just nu går igenom!

Våra liv (min och makens) är helt ok just nu men som sagt det är alltid något som kan bli bättre och vi är rejält trötta (speciellt maken) på våra jobb och det är inte lätt för honom att hitta något nytt då han jobbar inom en väldigt specifik bransch.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!