• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Snaily – Det du! Kan du få reda på på ett annat sätt än här.

• snaily

Nenne
    Är det ok att jag blir lätt grön av avund när du berättar om ert exemplariskt sömniga barn?
    Vi har en rolig cirkus varje kväll - efter blöjbyte/pyjamas på så bär vi en stund för att lugna ner henne, ibland somnar hon då i famnen, ner i sängen där hon vaknar och ammas, sen blir hon bara mer och mer och mer vaken och skriker som en galning tills man går upp och bär igen, länge tills hon somnar (nästan eller helt), ner i sängen igen där hon oftast vaknar igen och ligger och pickar och hackar efter bröstet fast hon redan är kräkmätt, och kanske skriker ett tag till innan hon slut somnar - nästan alltid vid midnatt. Hon har nån jäkla inbyggd klocka som säger att hon inte FÅR somna före midnatt för då förvandlas hon till en pumpa, eller nåt sånt.

• MSW

Värst vad flyttprat! Nenne: jag blir också nyfiken! Idag är jag lite småseg efter drinkarna igår.. (och så är det lite sånt väder...) Men ska snart bort till min mamma, någon tjej från typ Mary key(?) ska komma och så ska vi (mamma och hennes döttrar) få/göra ansiktsbehandling.. Vi har inte fått hel koll på vad som ska hända egentligen! ikväll ska vi träffa några vänner!

• Hattis

Ah, the yellow one is back   *Mycket nyfniken Hattis undrar vart den är på väg*

Snaily - det är klart att ni ska flytta till den enda, rätta och bästa staden! Kan tro att det är lättare att hitta jobb än att hitta boende förstås. Lycka till på jakten, vad spännande! Tänker ni titta på hus?

September - ah, tack för påminnelse om Solsidan! Är lite avundsjuk på ditt illamående. Hoppas att det kan hålla sig på en lite lagom nivå iaf, så att du slipper strö hundbajspåsar med tveksamt innehåll omkring dig på jobbet.

• MSW

Hattis: hej! Tycker inte att det är ett dugg konstigt att du är nojig vid toabesök! Men hoppas att allt går bra!

• Hattis

MSW Tack! Ska (försöka) sluta fåna mig. På flera sätt. Alltså sluta vara fånig på flera sätt. Hm, jag undrar om jag klarar av att göra mig förstådd öht.

• MSW

Klockarbol: åh så jobbigt att såren revs upp igen! Hoppas lusten för köket kommit tillbaka!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!