• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Grattis till ny syn på världen Blomman!

• passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-01-15 19:08:45 följande:
    Grattis till ny syn på världen Blomman!
    Tack ska´ru ha!

Och stryk skulle din släkting ha! Vilket jädra komplett stolpskott till vanartad folkvettslös ursäkt till människa. Jag blir alldeles matt. Eller, egentligen önskar jag att jag fick ett par minuter med henne i enrum-eller det går bra in a crowd med för den delen. Oj vad jag skulle hinna säga mycket och hon inget alls.{#emotions_dlg.djavulsk}DemonDet vore liite grann som att få strykDöd
    Vilket hon vid det här laget har tjänat ihop till med råge i min bok. Räkhjärna!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

Snorkis - shit vilket pucko till kusinfru!! Har inte glömt din mosters muppiga inspel heller..... Världen är galen och en del människor borde verkligen hålla TVÄRKÄFT!!

Rent allmänt har verkligen den här tråden lärt mig, som verkligen inte brukar utmärka mig som tillvarons mest ödmjuka människa, att bete mig vettigt när folk pratar om barn, graviditet osv. Tack för att ni finns... även om vissa erfarenheter är mer dyrköpta än livet självt.

Ego - har smackat i mig ohejdade mängder plättar med skaldjursröra. Sanslöst gott. Och sanslös paltkoma efter...

• Snorkfröken77

Blomman - Vete sjutton om det skulle funka på den kvinnan....men jag skulle njuta lite faktiskt

• smint

Snorkis: Usch för att råka ut för din kusinfru igen.. hon är ju helt galen .... 

usch är helt nervös inför den fruktade kräksjukan.. vill inte ha den nu så här nära inpå, och vill inte att dottern skal vara sjuk när vi är borta, då är det ju vi som skall klappa om och trösta.... både jag och sambon har varit lite bubbliga i magen idag men dottern verkar må bra... bacillerna kan ju komma från vart som helst.. men kan inte hålla dottern hemma i 2 veckor nu.. jaja kommer det några fall på fsk får vi diskutera det då...

• Snorkfröken77

Vickan - Samma här, har lärt mig massor och tänker mig för både en och två gånger innan jag ens säger något om gravididet eller barn. Mumsigt med plättar och skagen röra Här har det klämts Sveriges nya nationalrätt - tacos, det var gott för det var ett tag sen sist.

• Snorkfröken77

smint - Håller tummarna för att det bara är  vanligt bubbel i magen och att krkäkbacillerna/viruset håller sig borta!!!

• BrudSommar2006

Grattis Izzie!!!

PB, kanske det blir lite mindre huvudvärk nu då om du har tur?

Snorkis, verkar inte finnas något hopp för den människan!

• BrudSommar2006

Hörrni, jag letar efter två saker, vet inte om något av dem finns men i alla fall - nu när vi tagit ner adventsstjärnan i Iris rum, eller ska i alla fall, jag vet inte om maken fått tillåtelse än, så vill hon ha en måne som lyser i sitt fönster istället. På K-Rauta har vi hittat en stor, tung en som är menad som taklampa, det är så långt vi har kommit, men det kanske finns fler varianter?

Sak två - jag skulle vilja ha en plastbunke, inte alltför stor, med durkslag/sil som insats om med lock så att man snabbt kan värmafrysta grönsaker i micron. Då ska man nämligen ha ett par skedar vatten i och så på med lock och in i micron. Sedan ska man ju ut med varm bunke och försöka hälla av som det är nu. Denna pryl kanske inte ens finns men har någon sett den? Har kommit så långt att jag inte hittat något dylikt på Cervera eller Åhléns.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!