muggles skrev 2011-01-14 15:25:57 följande:
Om man vill ta disken efter maten är det ju inget problem (anser jag). Jag riktade mig mer mot dem som kände att det blev en orättvis fördelning.
Fossing: hej, välkommen! Har inte hunnit hälsa på dig i dramatiken här (min värsta vecka i hela livet tror jag). Men du, ser du det som ett problem att du curlar? Känner du dig utnyttjad när han står bredvid medan du fixar alla 3 barnen? El gör du det gärna? För om du gärna gör det, och gillar att curla, så behöver du kanske inte göra ngt åt det? Vi lever alla olika sorters liv.
Själv skulle jag bli VANSINNIG av en ojämlik man men jag vill inte pådyvla ngn annan att de måste leva på "mitt sätt"...
Förstår verkligen att du inte hunnit säga hej, så jag vinkade först :) Har hållit tummarna med alla andra här. :)
Till viss del trivs jag väl med att göra en massa saker själv, eller ja.. Jag gillar att veta att allt finns där det ska vara, vad som är packat och att ingen fryser eller dör av värmeslag. Så jag kan ha ett kombinerat behov att curla/kontrollera kanske? Vad gillar du den diagnosen? ;) Är en fixare av naturen, som hellre gör själv och vet att det är klart än att jag delegerar och inte vet vad som händer. Min styrka och största svaghet. :)
När det gäller barnen och det vardagliga i hemmet så tar jag störst ansvar, men å andra sidan så renoverar jag ju inte alls. Jag lägger mig i på planeringsstadiet, sedan utför han. Det lustigaste är nog att han är "periodare". I vissa perioder så hjälper han till med allt och fixar och donar med barn och städning, sedan går han i ide ett tag och bara kommer hem från jobbet och dör på soffan, dock har det faktist blivit bättre efter Mira föddes nu i augusti. Tror han haft lite postnatal manlig chock över att bli pappa ärligt talat. Min store kille har ju en annan pappa, så Tristan var ju C:s första barn. Han hade ju inte direkt min förförståelse alls och var nog ganska oförberedd, inte minst på alla känslor som finns för det lilla livet. Han har oxå haft jättesvårt att knyta an till Mira som kom som en helt oplanerad överraskning dagen innan nyårsafton förra året, när jag fick för mig att göra ett test. Så från "vanlig" sambo och bonuspappa, till 2-barnsfar gick rätt fort för honom. Vet att han hade väldiga bekymmer över hur han möjligtvis skulle kunna ha kärlek så det räckte till Mira med, för han älskade ju Tristan så vansinnigt mycket. Men nu går det ju bra har han insett. :)
Vårt stora problem är väl egentligen att vi kommunicerar lite så där. Vi menar ofta samma saker, men pratar i så olika termer att vi hinner bli vansinnigt osams innan vi kommer fram till att vi egentligen är typ överrens. Och sedan det vanliga.. Han har högre stöktolerans än jag har ;) Men till viss del har jag nog mig själv att skylla för jag ska ha koll på allt. :)